handdator

Visa fullständig version : Verkstadtips till nybliven Cooperägare?



Miss H
2011-07-25, 10:27
Hej!

Är överlycklig för den här klubben :) Jag är en stolt nybliven Cooperägare till en blå Works cab & har redan börjat nörda in mig helt på min bil... :P Den har tyvärr redan fått problem med larm/dörrlås..... Indikationslampan för att någon dörr är öppen har börjat lysa allt oftare & därav (misstänker jag) har larmet även börjat gå 0-7 ggr/dag. En aning irriterande källa i min annars så stora kärlek till min Cooper.... Undrar nu om det är någon som har haft liknande problem? Är detta vanligt? & ffa... någon som har tips på en bra verkstad?

Tacksam för svar! :)
//Helena

Gard
2011-07-25, 12:15
Gratulerar till din nya pärla!
Varmt välkommen!

Ace
2011-07-25, 13:27
Har haft problem att min bagagelucka inte stänger riktigt. Lampan lyser. Kanske annorlunda på en cab iofs. Jag skuvade lite på två gummikuddar så löste det sig. Välkommen förresten.

Hobbe
2011-07-25, 13:50
Är det en R52 Cab?

Ett tips från mig, för gudarna ska veta att många behöver en bra verkstad om man kör MINI, är att strunta i Stockholm, och ge dig norröver till BMW/MINI Novation i Uppsala när du behöver hjälp.

Miss H
2011-07-25, 23:25
Ah!

Yes, d e precis d som krånglar... indikationslampan säger att ngn dörr är öppen väääldigt ofta... & larmet går därav ofta... lite drygt... speciellt för grannarna.... :P

Har fått tid på Novation i Uppsala i augusti men visste inte om det va värt att vänta på.... men då kanske jag gör d!

Hmm... lite pinsamt men hur får man reda på modellen....? :P Vet att d e en John Works... & ja, d e en cab...

Tack för alla svar & välkomnanden! :)

Steampacket
2011-07-25, 23:32
Gratulera!!! Jag letar fortförande efter min första Mini Cooper S, kanske har hittat en förresten. Angående problemet med dina larm/dörrlås finns kanske en beskrivning här som kan vara av hjälp

http://www.mini2.com/forum/first-generation-faults-fixes/177866-alarm-keeps-going-off-ive-had-disconnect-battery.html

Fredrik
2011-07-26, 06:53
Välkommen i gänget Miss H 8)

Gällande vad det är för modell du kör: följer de främre strålkastarna med upp när du öppnar motorhuven är det en R50/R52/R53 (beroende på version). Om strålkastarna är kvar nere är det en R55/R56/R57 (beroende på version).

Hoppas det löser sig med larmproblemet!

yonasu
2011-07-26, 12:09
Novation är oftast värt att vänta på. Speciellt som solna ljuger rätt öppet om när dom får tid, "ja vi har tid för den om 3 veckor" sen står den inne hos dom i 2 veckor tills den riktiga tiden kommer... dom överbokar friskt


Ah!

Yes, d e precis d som krånglar... indikationslampan säger att ngn dörr är öppen väääldigt ofta... & larmet går därav ofta... lite drygt... speciellt för grannarna.... :P

Har fått tid på Novation i Uppsala i augusti men visste inte om det va värt att vänta på.... men då kanske jag gör d!

Hmm... lite pinsamt men hur får man reda på modellen....? :P Vet att d e en John Works... & ja, d e en cab...

Tack för alla svar & välkomnanden! :)

Miss H
2011-07-28, 16:02
Ahhh! Bra tips! Yes, dom främre strålkastarna följer med upp :)
Då väntar jag på Novation! Skönt med tips från andra med erfarenhet av dessa pärlor! Tack igen :)

Miss H
2011-07-28, 16:02
Ahhh! Bra tips! Yes, dom främre strålkastarna följer med upp :)
Då väntar jag på Novation! Skönt med tips från andra med erfarenhet av dessa pärlor! Tack igen :)

Fredrik
2011-07-28, 17:48
Ahhh! Bra tips! Yes, dom främre strålkastarna följer med upp :)
Då väntar jag på Novation! Skönt med tips från andra med erfarenhet av dessa pärlor! Tack igen :)

Alltid skoj att kunna hjälpa en med-MINIst :happy: