handdator

Visa fullständig version : Eftersnack Mittisommarntur till Vaxholm



Hans-G
2011-07-14, 21:27
Tack alla för idag - speciellt de lite mer långväga gästerna, Haugthon från Jönköping (som drog iväg som en raket mot hemmet igen efteråt) och MiniPeter med familj från norra Uppland i sin nyanskaffade helgröna S-cab.

Alla anmälda dök upp, inklusive någon extra kompis, så vi blev hela 21 personer vid det långa fönsterbordet på Hamnbaren i Vaxholm. Nej, visst nej, Hoibbe käkade uppenbarligen den glass han suktade efter nån annan stans. Vi andra åt en som efterrätt på "Glass på hörnet" nere vid Vaxholmsbåtarnas tilläggsplats. Fast "trekulors" var i mesta laget.. :)

Ni som inte kunde komma - och givetvis ni som var med denna trevliga kväll - har en ny chans om en månad, typ. Håll utkik i forumet!

Karina
2011-07-14, 21:49
Tackar och buggar för ännu en rolig träff!
Vi träffade en el MINI på väg hem med tyska regplåtar! Vinkade till varandra och lekte lite i närmaste rondell - den var PIGG ;)

Fredrik
2011-07-14, 22:04
Tack Hans för en trevlig tur, detta är ju ytterligare en NMCS-klassiker som upprepas minst en gång per år 8)

Gustav kom loss med filmningen efter en stunds inspirationsbortfall, och herr Börnstedt rev också loss en bit från sin speciella repertoar :hihi:
Kul att träffa några nya, och Haugthon gjorde en stark insats som körde upp från Jönköping för att vara med 8)

Innan vi rullade iväg såg vi som sagt en tvättäkta MINI E som tydligen används av MINI Sverige.
Gällande MINI E har jag fått en idé, som Fröding skaldade lite tidigare, men det återkommer jag om ifall det går att realisera!

Gustav2000
2011-07-14, 22:23
Tack tack! Det var ju superkul! Det ar ett tag för mig att smälta allt som hände. Video kommer.

Haugthon
2011-07-15, 00:53
Då va man hemma efter x antal rökpauser efter alla hjärtattacker jag ådrog mig på vägen hem (vattenplaningar). Ja tack stockholmsektionen för en skön träff med sköna vägar och god mat. :)
Och Gustav för en massa sköna one liners.

Fredrik: Man kan ju inte missa en träff i närområdet när det vankas mat o bilkörning... ;)

Hans: Haha ja jo det tempot höll i sig tills jag körde om en civilpolis 10min senare, gick bra med jag åldrades nog 2år på 10sekunder!

Nu väntar jag spänt på Gustavs goa filmklipp!

Erik Börnstedt
2011-07-15, 07:38
Tack allihopa! Mkt trevligt!

Hahah jag såg MINI E påvägen hem också, men en jagandes Karina i baken!
Runt Råsunda ungefär.

MVH Erik

MadeleineO
2011-07-15, 09:35
Tack alla för en trevlig kväll! Fint uppstyrt med bordsbokning mm Hans-G.
Kul med lite nya medlemmar och ansikten på alias man känner igen.
Det var rätt kul att ligga typ sist på E18 hem och se alla minis som hoppade mellan filerna.
Gustav, du kvalar lätt in på min topp 5-"roligaste personer jag mött"-lista. Nu ser vi fram emot filmerna!! :D

Kongo
2011-07-15, 15:00
Har aldrig haft så kul i ett passagerarsäte som ut till Vaxholm :D men det var nog bra att det var en gubbe i keps längst fram ;)

Gustav leder min topplista över personer som gjort mig besviken ;)

Gustav2000
2011-07-15, 15:29
Gustav leder min topplista över personer som gjort mig besviken ;)

:potd:

Gustav2000
2011-07-15, 15:30
Gustav, du kvalar lätt in på min topp 5-"roligaste personer jag mött"-lista. Nu ser vi fram emot filmerna!!

Tack Madeleine!
Snart kommer de...

Gustav2000
2011-07-15, 15:42
http://www.youtube.com/watch?v=3suLSe3Asrk
Vill bara säga att det fanns inte så mycket material som jag ville till den här filmen. Men nästa gång får ni hjälpa till genom att komma med förslag.

Kongo
2011-07-15, 16:10
http://www.youtube.com/watch?v=3suLSe3Asrk
Vill bara säga att det fanns inte så mycket material som jag ville till den här filmen. Men nästa gång får ni hjälpa till genom att komma med förslag.

Vart är börnis presentation av den första minin med 2-liters motor? :D

Gustav2000
2011-07-15, 18:31
SÅ! Här kommer det klipp med Erik Hovreportern!

http://www.youtube.com/watch?v=TRhq8cOl76g

Gustav2000
2011-07-15, 18:36
Tyvärr så kommer inte alla med på filmerna. Men nästa gång ska jag ha som mål att alla ska vara med!. Hoppas ni kan hjälpa mig med det. Kom gärna med förslag på klipp som Du vill medverka i. Och de förslagen tar vi på nästa träff.

Hans-G
2011-07-15, 19:47
Har aldrig haft så kul i ett passagerarsäte som ut till Vaxholm :D men det var nog bra att det var en gubbe i keps längst fram ;)

Gustav leder min topplista över personer som gjort mig besviken ;)
Även sånt som är kul ska avnjutas i lagoma doser ;)

Fast Gustavs filmiska små mästerverk kan man aldrig få nog av. :)

Hälsningar från Gubben I Keps

Karina
2011-07-15, 19:51
Jag vill ha klippet med Gustavs skor :cool: gärna med Kap P Dal låten Blåa skor (http://www.youtube.com/watch?v=LH7HTiIUTJE) i grunden!


Hahah jag såg MINI E påvägen hem också, men en jagandes Karina i baken!
Runt Råsunda ungefär.

High five, grannen :buttrock:

Erik Börnstedt
2011-07-15, 21:02
Bra gjort med film Gustav!

Hoppas få träffa alla snart igen.

Gustav, tack för övrigt med: skomakarlåda, bil, mc, handbromssladdar och trevligt sällskap idag.

/Erik

Johan W
2011-07-15, 21:26
Får tacka för en trevlig kväll också :)
Kan tänka mig ett sammarbete mellan Gustav och Erik, där erik får presentera nya modeller och funktioner ;)

MadeleineO
2011-07-16, 09:11
Grymma filmer Gustav!
Instämmer med Johan, man skulle faktiskt kunna tänka sig en serie med hovreportern, där t ex olika delar och funktioner av minin gås igenom. Hilarious :D

Haugthon
2011-07-16, 09:27
Haha jag skrattar fortfarande varje ggn jag ser klippet, röd gul ... Hahahah!

MiniPeter
2011-07-16, 11:35
Vi tackar också för en trevlig kväll i storstaden :). Verkligen kul att se alla fina bilar.

Fredrik
2011-07-18, 14:45
Vi tackar också för en trevlig kväll i storstaden :). Verkligen kul att se alla fina bilar.

Kul att träffa er också Peter, hoppas ni kan haka på vid fler tillfällen 8)