handdator

Visa fullständig version : Fönsterhisskrångel



ola
2011-07-11, 08:22
har nu letat länge på forumet utan att hitta vad jag söker , igår öppnade sig plötsligt sidorutorna när jag inte var i närheten av bilen - jag stängde de och åkte hemifrån (med andra bilen) , och ett par timmar senare igår ringde min granne och sa att sidorutorna var nere och takluckan öppen! WTF !!
Är det någon resetfunktion man kan göra eller? Reset för rutorna är ju att köra ner rutorna och hålla in knappen - men är det bara för ändläge opå sidorutorna - eller hela funktionen? och isåfall är det samma för takluckan? nån som vet?

Emely&Robert
2011-07-11, 09:22
Beskedet vi fick när våra krånglade var att man behövde nollställa funktionen och det gjordes på så sätt som du beskriver. Kostar ju väldigt lite att pröva men svårigheten ligger ju i att kolla om det blev rätt.

Jag ska se om det inte var något annat man kunde göra.

Emely&Robert
2011-07-11, 09:23
Kom på det: Kolla batterierna i nyckeln!

dvorak
2011-07-11, 10:21
Min bil gjorde likadant en vinter.

Det var en styrbox som kortslutits pga fukt i dörren. Den behövde bytas.

ola
2011-07-11, 14:22
Ok, Men batterierna i fjärrkontrollen kan det ju inte vara, det hände när bägge nycklarna var 40 mil från bilen..

Hagatorpet
2011-07-11, 14:32
40 mil är alldeles för långt
Ha alltid en nyckel under mattan på passagerarsidan för säkerhets skull :)

Emely&Robert
2011-07-11, 15:20
Ok, Men batterierna i fjärrkontrollen kan det ju inte vara, det hände när bägge nycklarna var 40 mil från bilen..

Nä, det låter ju otroligt (även om det kan vara problem med nyckeln ändå, som gör att den sänder ut "öppna allt du har"-signalen). Då låter Peters lösning mer trolig.

dvorak
2011-07-11, 15:23
De har varit inne och nollställt mina styrboxar också, men då gick inte fönstrena ner av sig själva (i snöstorm :D)