handdator

Visa fullständig version : Stockholm/Öst: MITTISOMMARNTUR TILL VAXHOLM 14 JULI KL 18.00



Hans-G
2011-07-05, 15:08
Nu slår vi till!!!

Utan att förlänga processen ytterligare med en poll har en dag valts som flera redan backat upp::

TORSDAG 14 JULI AVFÄRD CA 18.00 FRÅN BAVARIA/MINI SOLNA.

Liten kort tur innan vi slår oss ner på lämpligt näringsställe i Vaxholm för att njuta av sommaren.
Tillfälligt MINI-lösa kan erhålla dispens att avvika från mängden genom att köra annat fordon. Eller bli passagerare.
Föranmäl gärna att du kommer, men det är inte nödvändigt.

HEMSKT MYCKET VÄLKOMNA!

Har sagt att de kommer:
Erik Börnstedt
Fredrik (Hans, dvs Fredriks, kompis kommer åxå :D)
Gustav2000
Haugthon (inte helt omöjligt)
Hobbe
Hans-G
Johan W
Karina (utan stripes)
Kongo
MadeleineO
MiniPeter
Mr Clubman
yonasu

Hobbe
2011-07-05, 16:15
Kul!

Jag antar att BjörnP måste fråga om lov först.
KIT med Junior (Kongos favorit...) brukar inte få problem med frugan utan borde dyka upp.

Flameboy
2011-07-05, 17:17
Jag slutar jobba 18:00 på KS/Astrid Lindgren, dvs alldeles nästgårds, så jag kollar om ni är kvar när jag är ombytt och klar. Men vänta inte på mig. Har ni dragit har ni dragit.

Hans-G
2011-07-05, 18:07
Jag slutar jobba 18:00 på KS/Astrid Lindgren, dvs alldeles nästgårds, så jag kollar om ni är kvar när jag är ombytt och klar. Men vänta inte på mig. Har ni dragit har ni dragit.
Om jag känner det här herrskapet rätt lär det bli en stund efter 18 som vi kommer iväg - så det finns god chans att du hinner om du är hyfsat snabb...

Gustav2000
2011-07-05, 18:18
Jag vill också följa med! Ska du åka med mig, Kongo? Va!?

Mr Clubman
2011-07-05, 21:20
Jag och frugan följer också med om det inte krockar med våra semesterplaner. Vi har inte bestämt vad som händer ännu!!

Erik Börnstedt
2011-07-06, 07:38
Janne: Detta blir familjens sista-minuten-resa i år :);)


MVH Erik

MadeleineO
2011-07-06, 08:43
Jag har ju sett fram emot en till Vaxholmstur, men just nu ser det ut som att jag är på Alnö i västernorrland i nästa vecka. Attans. Men skulle jag komma tillbaka i tid så är jag förstås med.

MiniPeter
2011-07-06, 20:48
Har precis köpte en Mini så jag kör gärna en sväng söderut :)

Björn P
2011-07-06, 21:01
Jag får inte för Lina.

Haugthon
2011-07-06, 21:11
Nä men grattis! :D

Karina
2011-07-06, 21:11
Hmhm... min mini ska få nya stripes på fredag 15 hos Robban.

Få man köra striplös till Vaxholm dagen innan?:cool:

Haugthon
2011-07-06, 21:11
Nä men grattis! :D


Har precis köpte en Mini så jag kör gärna en sväng söderut :)

Hans-G
2011-07-06, 21:55
Har precis köpte en Mini så jag kör gärna en sväng söderut :)
Kul att du vill vara med. Peter! Välkommen i gänget dessutom!

Johan W
2011-07-06, 22:01
Kanske dyker upp, har semester. Dock inte 100 på att vi är i Sthlm då, är vi det dyker vi upp :)

Hans-G
2011-07-06, 22:02
Hmhm... min mini ska få nya stripes på fredag 15 hos Robban.

Få man köra striplös till Vaxholm dagen innan?:cool:
Du kommer väl att känna dig lite oklädd, men det får väl gå utan stripes också... :D

Kongo
2011-07-06, 22:40
Jag får inte för Lina.

Säg att det är en VIP träff då ;)

Ja Gustav, passagerarsätet vill jag ha

Haugthon
2011-07-07, 12:01
Har jag fått tillbaka den lille röde från doktor gällande dess inkontinensproblem, så är det inte helt omöjligt att jag tittar förbi Sthlm. :)

JohanN
2011-07-07, 12:03
Får inte för mamma!

Eller så står minin då i tryggt (förhoppningsvis) förvar i garaget då jag befinner mig på en annan typ av farkost i Kroatien. Önskar er en god tur!

Fredrik
2011-07-09, 12:57
Jag kommer med också. Hans, vad tror du om bordsbokning?

Hans-G
2011-07-09, 13:51
Hade på känn när jag öppnade forumet att du fanns där... :) Kul att du dyker upp!

Jorå, jag har planerat att kontakta den utmärkta krog vi besökte på den lilla Vaxholmsturen i slutet av april, så det hoppas jag ska fixa sig med plats.

Hagatorpet
2011-07-09, 14:08
Kan tyvärr inte komma:( har andra viktiga saker för mig då :)

Hans-G
2011-07-09, 20:17
Kan tyvärr inte komma:( har andra viktiga saker för mig då :)
Vad kan vara viktigare än en MINI-träff - oavsett var i landet den arrangeras. :D

Fredrik
2011-07-09, 20:37
Hade på känn när jag öppnade forumet att du fanns där... :) Kul att du dyker upp!

Jorå, jag har planerat att kontakta den utmärkta krog vi besökte på den lilla Vaxholmsturen i slutet av april, så det hoppas jag ska fixa sig med plats.

Klart man hänger på....alltid irriterar man väl någon :galen :mrgreen: ;)

Bra med bokning tror jag, det var lite på gärdesgården förra året :titanic: men det funkade ändå :D

Fredrik
2011-07-09, 20:47
Hoppas de har strömming, såvida inte de har Sushi - kanske kan be att få strömmingen rå på en risbädd :ide:

Hans-G
2011-07-09, 21:23
Vilka krav du har, Fredrik... :) (http://www.hamnkrogenvaxholm.com/menyn.asp?vad=svarta)

Hagatorpet
2011-07-10, 09:32
Svärmor kommer på besök :(
Skall man förtsätta att vara gift, gäller det att sköta sig

Fredrik
2011-07-10, 17:35
Vad ska övriga deltagare på denna trevliga sommartur peta i sig på kvällen den 14:de månne :hyper:

Hans-G
2011-07-10, 21:44
Vad ska övriga deltagare på denna trevliga sommartur peta i sig på kvällen den 14:de månne :hyper:
Det finns ju mycket gott att välja bland, och maten var bra sist vi var där. (http://www.hamnkrogenvaxholm.com/menyn.asp?vad=svarta)

Kul för övrigt att uppslutningen blivit så pass bra i semestertider - har fler stannat hemma så är det bara att haka på...:)
:grupp:

Hobbe
2011-07-11, 09:26
Jag hade tänkt att käka glass :D

MadeleineO
2011-07-11, 10:38
Jag hinner faktiskt tillbaka till Sthlm, kör nog från Sundsvall samma dag, så jag hänger på. Bordsbokning låter strålande, jag vill gärna äta nåt!

Flameboy
2011-07-11, 11:48
Nu verkar det som nån i schemagruppen hatar mig. Står att jag jobbar till 21 på torsdag... Får se om jag kan förhandla bort det.

EDIT: Redan ordnat, tack vare snälla kollegor. Nu hinner jag definitivt...

Hans-G
2011-07-11, 14:32
Härligt Madeleine och Ante att se hur en del verkligen antränger sig för att kunna komma med! :D Kanske fler kan med lite god vilja...;)

Och Måns - det blir säkert en glass också om glassbaren fortfarande är öppen när vi käkat klart. Och du kanske hittar nåt litet att äta om du inte är så hungrig. Dom har ju t.ex. rökta räkor. (http://www.hamnkrogenvaxholm.com):lick:

Funderar på hur vi ska kunna få fram tillräcklligt antal p-platser centralt också. Det lär bli marigt, men problem är till för att lösas. :)

Fredrik
2011-07-11, 14:46
Plussa på en gubbe vid mitt namn Hans - en polare hakar på!

Erik Börnstedt
2011-07-12, 09:56
Eventuellt kommer en kund till mig.
Bjöd in han i förra veckan, så hoppas han kommer.

MVH Erik

Johan W
2011-07-12, 19:03
Kan bekräfta min medverkan, Harvey ska få en ny framruta samma dag så det är nog bara det som kan sätta käppar i hjulen :)

Fredrik
2011-07-13, 08:25
Jag slängde upp en liten blänkare på MINI Sveriges FB-sida, får se om det genererar något extra intresse :grupp: + :grupp: :D

@ Hans: min polare som hakar på heter inte Hans. Visst, du är min polare Hans men polaren som åker med mig heter inte Hans ;)

Erik Börnstedt
2011-07-13, 09:15
Plussa på en gubbe vid mitt namn Hans - en polare hakar på!

Det var svårt att begripa även för mig :)

/E

Fredrik
2011-07-13, 09:28
Det var svårt att begripa även för mig :)

/E

How hard can it be, som de konstant säger på Top Gear!

Jag tänkte bara Hans skulle notera att min polare inte heter Hans, även fast Hans är min polare.
Uttrycket "vid mitt namn" syftar till mitt namn och inte till Hans namn (eller tvärtom) :)

Gustav2000
2011-07-13, 11:13
How hard can it be, som de konstant säger på Top Gear!

Jag tänkte bara Hans skulle notera att min polare inte heter Hans, även fast Hans är min polare.
Uttrycket "vid mitt namn" syftar till mitt namn och inte till Hans namn (eller tvärtom) :)
Exakt så begriper jag det hela. Fast din polare Hans kommer ju, han var ju redan på listan. ;)

Hans-G
2011-07-13, 13:38
How hard can it be, som de konstant säger på Top Gear!

Jag tänkte bara Hans skulle notera att min polare inte heter Hans, även fast Hans är min polare.
Uttrycket "vid mitt namn" syftar till mitt namn och inte till Hans namn (eller tvärtom) :)
Hans namn är alltså något annat, kan man säga. (Låter lite som när vi på radion hittar på ett namn för att göra någon anonym.)
Hursomhelst; Hans namn står inte längre intill Fredriks i listan, eftersom jag inte vet det. :woot:

Hans-G
2011-07-13, 17:07
Om 24 timmar är det dags! :steering:

Finns önskemål från någon att ansluta längre norrut än Bavaria/MINI Solna, t.ex. vid Shellmacken intill trafikplats Roslags Näsby eller i Arninge, förslagsvis Max, så vill jag gärna ha besked om det på 070 569 10 70, så kan jag också ringa upp för att förvarna om när vi är på G.

Flameboy
2011-07-13, 17:50
Då drar jag mig ur ytterligare en gång till då. Bilen e pajko, så om inte herr Börnstedt har nån som står och skräpar blir det att bli hemma för Flamman...

Hans-G
2011-07-13, 18:29
Då drar jag mig ur ytterligare en gång till då. Bilen e pajko, så om inte herr Börnstedt har nån som står och skräpar blir det att bli hemma för Flamman...
Nämen va trist! När du nu fått jobbarkompisarna att ställa upp så att du kunde va' med. :(
Hoppas det ordnar sig till i augusti, när vi slår till igen med ett nytt litet event i våra trakter.

Kongo
2011-07-13, 19:06
Då drar jag mig ur ytterligare en gång till då. Bilen e pajko, så om inte herr Börnstedt har nån som står och skräpar blir det att bli hemma för Flamman...

Det finns ju massor av passagerarsäten

Hagatorpet
2011-07-13, 19:07
How hard can it be, som de konstant säger på Top Gear!

Jag tänkte bara Hans skulle notera att min polare inte heter Hans, även fast Hans är min polare.
Uttrycket "vid mitt namn" syftar till mitt namn och inte till Hans namn (eller tvärtom) :)

Undra vad Hans polare heter :confused:
och Fredrik, har han mer än en :confused:
annars var det glasklart även för mig :)

Fredrik
2011-07-13, 20:27
...för att förvarna om när vi är på G.

När vi är på G - Hans-G 8)


Undra vad Hans polare heter :confused:
och Fredrik, har han mer än en :confused:
annars var det glasklart även för mig :)

Hans polare heter Fredrik då Hans ju är min polare, fast en annan polare än den som ska åka med som inte heter Åke!
Jag vet inte hur många polare jag har, du får helt enkelt fråga dem.
Glasklart som korvspad, prexelis som jag sade några poster upp.

Kongo, ta med dig huvudvärkstabletter! Här ska pratas :happy2:

Kongo
2011-07-14, 05:43
Kongo, ta med dig huvudvärkstabletter! Här ska pratas :happy2:

Det är ok att blanda åksjuke- och huvudvärkstabletter va?

Gustav2000
2011-07-14, 09:02
Det är ok att blanda åksjuke- och huvudvärkstabletter va?

Tänk på att upplevelsen att åka med mig är ganska svår att dämpa eller komma undan när den väl börjat. Så ta på slitstarka kläder och lätta skor.

Gustav2000
2011-07-14, 09:05
Då drar jag mig ur ytterligare en gång till då. Bilen e pajko, så om inte herr Börnstedt har nån som står och skräpar blir det att bli hemma för Flamman...

Det är bara att hoppa in i mitt baksäte! Hojta till så kan jag hämta upp dig på Knivis.

Gustav2000
2011-07-14, 09:08
Hans polare heter Fredrik då Hans ju är min polare, fast en annan polare än den som ska åka med som inte heter Åke!
Jag vet inte hur många polare jag har, du får helt enkelt fråga dem.
Glasklart som korvspad, prexelis som jag sade några poster upp.

Min polare Hans kommer också, fast det blir bara en Hans totalt. Det är matematik i den högre skolan.

Fredrik
2011-07-14, 09:12
Jag hoppas innerligt vi får ett kanonreportage från herrar Börnstedt och Flygare, a.k.a. Hovreporter respektive hovfotograf :D

Snart dags - wohoo :drive: :grupp: :galen

MaryJay
2011-07-14, 10:18
Önskar att jag bodde närmre och kunde delta... Have fun!! :)

Haugthon
2011-07-14, 10:19
Snart bär det av mot Stockholm... :steering: !

Hans-G
2011-07-14, 12:33
Önskar att jag bodde närmre och kunde delta... Have fun!! :)
Ja, det är ju en bit att åka, men tack för att du tänker på oss! Vi får försöka ha kul utan Bruno. Hans matte kommer vi förstås också att sakna. (Äsch, nu spökar den där andre Hans igen - han som inte är på G :woot:)


Snart bär det av mot Stockholm... :steering: !
Yes, yes, yes! Du har ju lite kortare resa, så det är solklart ett bra beslut att åka upp till oss! Välkommen! (Du kanske redan på väg när detta skrivs. Annars: Se upp med :cop: i Sörmland, dom är glada i fartkontroller...

Vi andra som har typ fem minuter till Solna kan ju börja putsa lite på våra klenoder vid femtiden innan vi drar oss till samlingspunklen. Väl mött. alla!

Fredrik
2011-07-14, 13:26
Vänta nu, vi missar en viktig fråga här....vad håken ska alla äta för nåt :???:

Kongo ska väl antagligen dra sin krabburgare med extra metmask, men ni andra då :blink:

MadeleineO
2011-07-14, 14:05
Fredrik, om du har möjlighet så ta gärna med en regplåtslist till mig :)

Fredrik
2011-07-18, 14:44
Fredrik, om du har möjlighet så ta gärna med en regplåtslist till mig :)

Fixat!
Stänger nu tråden och hänvisar till eftersnacket som du finner himla raskt om du klickar på länken här intill: http://www.miniclub.se/showthread.php?10596-Eftersnack-Mittisommarntur-till-Vaxholm