handdator

Visa fullständig version : Byte av länkarm



Scitz0
2011-06-25, 13:49
Jag ska idag byta länkarmarna bak på bilen och i instruktionen från alta stod det att man skulle justera armen att vara lika lång som orginal så vida bilen inte är sänkt, då ska man justera efter det. Bilen är ju sänkt så då kommer frågan, hur mycket kortare ska man göra den?

Skulle verkligen uppskatta ett snabbt svar om någon vet då jag tänkt byta nu inom de närmsta timmarna. Sen fattar jag ju att det helt beror på hur mycket den är sänkt men en liten fingervisning hade inte varit fel.

dvorak
2011-06-25, 16:02
Gör den lika lång som original. Annars ändras hjulvinklarna till mindre negativ camber.

Glöm inte att göra ny fyrhjulsinställning efter!

Kul med mek!! Lite sugen själv nu :D

Scitz0
2011-06-25, 18:46
Gick inte att göra kortare ändå ;) ... när jag justerat den till kortaste läget så var den precis några millimeter kortare än orginal. Så jag skruva ut den några gängor och gjorde den lika lång som orginal. Behöver man verkligen göra justering fast man satt samma som orginal?

Hagatorpet
2011-06-25, 21:08
Ja det skall du göra :)

Scitz0
2011-06-26, 09:38
Vafan :p

Jaja... får väl bli att boka in en sådan någon gång då.

dvorak
2011-06-26, 10:34
Så fort man pillar med något i framvagnen eller bakvagnen måste det göras.

Normalt ska man göra en fyrhjulsinställning två gånger om året. Extra viktigt om man har justerbara topplager, då de gärna vill flytta sig lite efter tid.