handdator

Visa fullständig version : Köpa nya bromsskivor + belägg



LAH
2011-06-08, 21:02
Tjenare!

Jag behöver byta lite tråkiga slitagedelar som belägg runt om samt bromsskivor bak till bilen. Försöker kika runt lite om man kan köpa från England eller något här i Sverige och byta själv/lämna in för att komma billigt undan.

Har ingen lust att glida in till BMW och betala överpris för en sån här grej. Kanske kommer man undan billigt att göra det på Mekonomen eller liknande? Betalar ju gärna lite extra för att slippa besvär.

Någon som har något underbart tips? Kanske tom någon som nyligen lämnat in och vet på ett ungefär vad man får betala?

//Ludde:cool:

dvorak
2011-06-08, 21:46
www.lohen.co.uk

eller där jag brukar köpa:
www.peansweden.se

dvorak
2011-06-08, 21:48
BMW tog c:a 6000 för nya belägg runt om och montering.

Byter belägg och skivor gör man på en timme max runt om som amatör-mek. Åk till en liten verkstad bara så fixar de bytet lätt.

Flameboy
2011-06-09, 06:35
Jag köpte framskivor-och belägg på minisport2.com. Tog tid, men funkar bra för mina behov. Jag passade på att köpa lite annat lull när jag ändå degade frakt...

Haugthon
2011-06-09, 06:37
Jag åkte till en lokalmek (mekonomen) och de bytte belägg runt om samt slitagevarnarna fram/bak. Om jag inte minns fel gick kalaset på 3800-4500. På R56:an ;)

ola
2011-06-09, 13:03
4400 kr för ett helt set;
Belägg runt om
Skivor bak
sensorer, pasta, skruvar

pm:a mig om intresse finns.

LAH
2011-06-11, 11:16
4400 kr för ett helt set;
Belägg runt om
Skivor bak
sensorer, pasta, skruvar

pm:a mig om intresse finns.

Tack för tipsen! Ska definitivt ha detta i åtanke Ola. Jag antar att varje gång man byter belägg så byter man även slitagevarnare..?
Blir nog att jag beställer och byter själv. Det är inga konstigheter att byta skivorna va?

ola
2011-06-11, 12:03
Tack för tipsen! Ska definitivt ha detta i åtanke Ola. Jag antar att varje gång man byter belägg så byter man även slitagevarnare..?
Blir nog att jag beställer och byter själv. Det är inga konstigheter att byta skivorna va?

bara att pm:a beställning till mig , det är enkelt att byta själv, bara ta bort oken och torxskruven i skivan och lyfta av skivan och vice versa. ja man byter slitagevarnare varje gång man byter belägg - eller så lever man med att ha varningslampan för bromsar lysande..

dvorak
2011-06-11, 12:10
Eller så tar man loss slitagevarnaren och sätter fast den någon annanstans med buntband :)

ola
2011-06-11, 13:25
Eller så tar man loss slitagevarnaren och sätter fast den någon annanstans med buntband :)

sant :-)