handdator

Visa fullständig version : Trasig AC på R56



MadeleineO
2011-06-06, 17:12
Har tyckt att min air condition är lite dålig senaste veckorna, men nu får jag konstatera den trasig. Är det någon som har fått laga sin? Vad är det som behöver fixas, vad kan det tänkas kosta och var hade ni lämnat in bilen?

MadeleineO
2011-06-06, 17:20
Hittade även en äldre tråd i ämnet, verkar föga uppmuntrande:

http://www.miniclub.se/showthread.php?7482-Trasig-AC

dvorak
2011-06-06, 18:49
Det kan vara kylmediet som behöver fyllas på också. Måla inte fan på väggen än :)

MadeleineO
2011-06-06, 19:01
Det kan vara kylmediet som behöver fyllas på också. Måla inte fan på väggen än :)

Hoppas hoppas :)

Ska testa www.aircondcenter.se för en första check så snart som möjligt tänkte jag.

MadeleineO
2011-06-08, 11:18
Det visade sig att kondensorn måste bytas. Den har korroderat/ärgat sönder, troligen orsakat av vägsalt osv. Ny kondensor ska beställas från Tyskland och inklusive arbete går det hela på 8.000kr. Hoppas på snabb leverans från Tyskland, med tanke på den varma säsongen.

Det fina är att mitt försäkringsbolag (LF) hanterar ärendet som en maskinskada, och för mig blir det en självriskkostnad på 3.000kr.
Måste säga att LF alltid varit grymma att ha att göra med oavsett om jag råkat ut för vattenskador hemma i bostadsrätten, kraschad Iphone eller som nu - vid trubbel med bilen.

MadeleineO
2011-07-06, 08:41
Kan varmt rekommendera www.aircondcenter.se på söder/tanto till alla som får evt AC-problem.