handdator

Visa fullständig version : Mini Cooper S JCW annons -02 - Nån som träffat på bilen?



budgeten
2011-05-16, 00:04
Hej!

Ola heter jag och blir, förhoppningsvis, en lycklig ägare till en JCW R53 nu i veckan. Det finns nämligen en ute som ligger i en väldigt intressant prisklass:

http://www.blocket.se/goteborg/Mini_Cooper_S_Works_JCW_Panorama_Tak___33754499.ht m?ca=15&w=1

Men... Det känns väldigt billigt? Jag har provkört bilen, men jag har endast kört en vanlig Clubman -09 så jag har ingen referens i Minis prestandaklass.

Om någon vet något om bilen så får ni hemskt gärna PM:a mig, jag har ingen lust att gå på en nit. Min plan är att åka upp till Wölkes för att be dem göra en inspektion av den maskinella biten, men om någon har någon information om något känt fel så kan jag ju be dem att göra en mer spetsig koll på just det.


Tack på förhand, soon-to-be-comrades! ;)

Minmini
2011-05-16, 02:38
Allmänt så skulle jag tro att alla JCW bilar går väldigt hårt och framvagnen slits rätt bra. brukar bli glapp vid länkarmarna gummikudden vid infästningen blir dålig ganska fort men det märks tydligt när man kör även kulleden som sitter där kan ta en del stryk

Ace
2011-05-18, 17:52
Ja hade helt klart åkt och provkört. Tycker det verkar va ett bra pris. Lite udda grejer som jag ser på bilderna är dom märkliga huvlåsen. saknaden av pedaler och dom stora GB-bokstäverna på bagage-luckan. Sen verkar det vara något märke på airbagluckan (klistermärke) och ej originalstereo. Kanske bara en fördel? :) Åk och testa NU så ses vi på nästa träff i GBG-området.

MrPlow
2011-05-20, 01:43
Hmm, jag känner igen den där bilen och de konstiga motorhuvslåsen. Den stod parkerad i stan den 13/9 enligt min spottning =) Men jag hade sett den på annons innan och det var något som inte stämde tyckte jag... Privatimport och sen var det något som inte kändes rätt... Hmm... Minns inte.

MrPlow
2011-05-20, 01:44
Bild!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Nina
2011-05-21, 16:51
Allmänt så skulle jag tro att alla JCW bilar går väldigt hårt och framvagnen slits rätt bra.
nja kanske inte riktigt alla, jag har tänkt ha min bil ett bra tag och helst slippa problem... ;)

Nina
2011-05-21, 16:53
Men förresten, skatten på de äldre brukar ligga på drygt 2000 kr per år.

Gustav2000
2011-05-21, 21:47
Allmänt så skulle jag tro att alla JCW bilar går väldigt hårt och framvagnen slits rätt bra. brukar bli glapp vid länkarmarna gummikudden vid infästningen blir dålig ganska fort men det märks tydligt när man kör även kulleden som sitter där kan ta en del stryk

Jag kör alla mina bilar hårt. Jag tror int modellen spelar någon roll snarare ägaren.

Ace
2011-05-23, 20:48
MINI skall köras hårt! :)