handdator

Visa fullständig version : Vilka har cabbat ner?



MrPlow
2011-04-16, 10:20
12+ visade termometern häromdagen och solen strålade. Tak av!

Vindskyddet är nu fast monterat tills någon promt ska åka i baksätet eller vintern kommer!

Hans-G
2011-04-16, 13:08
Ja, gissa...! :D

Premiärturen i söndags, den 10:e, gick helt nercabbad, ända från Roslagsbro norr om Norrtälje till stan, med många omvägar under resans gång. Härligt!
Och sen dess flera tillfällen, även om jag missade den varma sköna måndan pga besök hos Wellkept.

Du borde vara med imorgon på stora vårturen, Emil!

ktjernstrom
2011-04-16, 14:50
Idag för första gången, fast bara "torrnercabning". Ska ta en sväng i e.m och känna vindrufset.

Hämtade bilen (Gul 2009 Cooper S cab) nere i München igår och körde upp. Löjligt kul bil!

Mvh
Kalle

Hagatorpet
2011-04-16, 17:51
Man kanske skulle ta och plocka fram vinkelslipen :confused:

Fredrik
2011-04-16, 19:11
Man kanske skulle ta och plocka fram vinkelslipen :confused:

Owe, mannen med den första R55 Cabben i världen 8)

Hagatorpet
2011-04-16, 19:55
Vet inte om det var en så bra ide,
Men det hadde varit roligt att vara först någon gång :D

Hans-G
2011-04-17, 01:10
Idag för första gången, fast bara "torrnercabning". Ska ta en sväng i e.m och känna vindrufset.

Hämtade bilen (Gul 2009 Cooper S cab) nere i München igår och körde upp. Löjligt kul bil!

Mvh
Kalle

Hemskt mycket välkommen, Kalle! Både i NMCS och i cabgänget. I det sistnämnda är vi inte så många, men desto mer entusiastiska... Du verkar ju vara frälst redan :D

Om du hade varit lite mer förberedd skulle det ju ha suttit perfekt för din del med vårt Classic Spring Run idag, söndag, som klubbdebut! Fast det går ju fler tåg. Eller bilkaravaner. Eller nåt.

För min del blev det fika på Café Rosenhill och sen "Slingerbulten" under lördan. Kunde inte hålla mig, trots att det är stora utfärden senare idag. Ah, vad det är härligt att det är vår och cabväder! :steering:

ktjernstrom
2011-04-27, 21:12
Hemskt mycket välkommen, Kalle! Både i NMCS och i cabgänget. I det sistnämnda är vi inte så många, men desto mer entusiastiska... Du verkar ju vara frälst redan :D

Om du hade varit lite mer förberedd skulle det ju ha suttit perfekt för din del med vårt Classic Spring Run idag, söndag, som klubbdebut! Fast det går ju fler tåg. Eller bilkaravaner. Eller nåt.

Hej,

Tack för det! Hann faktiskt se en liten blänkare om det den helgen, men det kom lite annat emellan. Nu står Coopern tyvärr nere i mitt garage, i väntan på att Transportstyrelsen klarar av ursprungskontroll, vilket förhoppningsvis bara tar en dryg vecka till, sedan är det dags för regbes.

Min fru är redan förälskad, och jag måste erkänna att smajlet går upp till öronen bara man startar bilen. Än mindre cabbar ner... :)

Får min nya X3:a om en dryg månad, men vi får se vem som kör vad...ha ha...

Mvh
Kalle

Haugthon
2011-04-29, 12:54
Grattis och välkommen!

Gött att du valde helrätt färg, om än inte mellow yellow... ;)


Idag för första gången, fast bara "torrnercabning". Ska ta en sväng i e.m och känna vindrufset.

Hämtade bilen (Gul 2009 Cooper S cab) nere i München igår och körde upp. Löjligt kul bil!

Mvh
Kalle

ktjernstrom
2011-04-30, 20:06
Grattis och välkommen!

Gött att du valde helrätt färg, om än inte mellow yellow... ;)

Tack och bock!

Har tolkat det som att "min" (hoppas min fru inte läser det här...ha ha...) är "Interchange Yellow", men jag har inte så bra koll måste jag erkänna.

Mvh
Kalle