handdator

Visa fullständig version : MINI Challenge Tyskland 2011



Fredrik
2011-04-06, 20:00
2010 hade vi tre svenska piloter i MINI Challenge Tyskland (Haglöf, Lestrup och Trange) och 2009 två (Haglöf och Lestrup) varav Haglöf yckades knipa mästerskapsbucklan med en NMCS-dekal på sin R56 Challenge.
Lestrup kom på en fin total sjätteplats, även han med en NMCS-dekal monterad på sin race-MINI.

Lestrup och Haglöf är hedersmedlemmar i NMCS tillsammans med Picko Troberg samt Rauno Aaltonen, något vi är mycket glada och stolta över.

I år blir det dock inget MINI Challenge för Danne Haglöf som kommer att satsa på deltagande i den svenska serien Porsche Carrera Cup som samkör sina race med STCC.
Jag talade med Richard Trange för några veckor sedan och han kan ha ett par möjligheter i Sverige men skulle göra det officiellt när det var klart, men även för Richard ser det ut att inte bli något MINI Challenge i år.

Vår vän Fredrik Lestrup verkar däremot ha klart med deltagande i MINI Challenge för teamet han körde för förra året (Caisley International). Fredrik får en ny teamkamrat i Stefan Landmann, flerårig förare i MINI Challenge samt Reinhard Niels, teamägare och förare i Gentleman Class i MINI Challenge.

Vi håller tummarna för Fredrik i MINI Challenge och givetvis för Haglöf i Carrera Cup. Så snart Trange vet hur säsongen ser ut meddelar jag även det - stay tuned!

Ace
2011-04-09, 18:01
Var det inte också någon ung kille från Göteborg som skulle köra MINI i något race-sammanhang?

Fredrik
2011-04-09, 19:31
Det stämmer, Erik Berggren ska ratta en MINI i JTCC, så om man far till ett STCC-event i år bör man kunna se en MINI i en äkta racingserie 8)

Fredrik
2011-04-10, 14:49
Klart idag: Lestrup kommer att kombinera körning och utveckling tillsammans med Westcoast Racing i GT-serien med en Z4 GT, samma kärra Freddan vann med på Knutstorp förra året i par med Stanley Dickens.
I år delar Freddan jobbet med ingen mindre än Richard Göransson, en av de främsta STCC- förarna genom tiderna.
Lestrup kommer också fungera som Westcoasts reservförare i STCC vilket gör att han kommer finnas på plats under STCC-racen 8)

Vi önskar Fredrik Lestrup stort lycka till i den serien som han kommer att köra parallellt med MINI Challenge Tyskland för Team
Caisley International :D

Fredrik
2011-04-29, 08:13
Wohoo, Lestrup ligger först på tidsträningen på Hockenheim :banana:

Se hur det går via livetiming på www.dtm.livetiming.de

Nu håller vi tummarna för Freddan och hans team Caisley International med ansvarig mek David Dombek i spetsen :buttrock:

powernap
2011-04-29, 09:35
det var roliga o positiva signaler!!!!

Fredrik
2011-04-29, 12:21
Freddan slutade som trea på första träningen, men en god fingervisning om formen 8)

Fredrik
2011-04-29, 20:02
Lestrup linar upp i andra startposition på gridden i morgondagens race på Hockenheim.
Det skiljde tydligen bara någon futtig millisekund för att vår hjälte skulle lagt beslag på pole, men Freddan visar återigen att han är en superförare och det bådar gott inför säsongen 8)

Kom igen nu Fredde - floor it!!!!!

Fredrik
2011-04-30, 18:53
YES - Lestrup tvåa i säsongen första race 8) 8) 8)

I morgon startar vår vän från femte plats på gridden (omvänd startordning för de första sex i race ett).
Återkommer så snart Lestrups SMS nått mig eller Ragge!

powernap
2011-04-30, 18:55
:potd:

Fredrik
2011-05-01, 17:22
Framgång för Lestrup i race två då han slutade på en tredje plats :D

Mycket skoj och en lysande start på säsongen för Freddan med först en andraplats igår och en tredjeplats idag 8)

DavidB
2011-05-01, 22:53
Congratulations to Lestrup :D

Vikki and I are hoping to go to the 24 hour MINI Challenge at the Nurburgring in June, can't wait! :)

8033

Fredrik
2011-05-13, 15:27
Yes yes yes - P1 för Lestrup på quali på Sachsenring 8) 8) 8)

Gasa Freddan, plattan i mattan, floor it!!!!!!!!

Fredrik
2011-05-14, 16:43
Y E S - Lestrup segrare i race 1 på Sachsenring.
Stort grattis till den välförtjänta och efterlängtade första segern i MINI Challenge Freddan 8) 8) 8) :D

Fredrik
2011-05-15, 21:20
Freddan startade som sexa i race två (det fjärde totalt för säsongen) och tog sig i mål hel och ren som femma efter det att loppet rödflaggats tack vare en del incidenter.

Vår vän Lestrup ligger nu totaltrea i tabellen, endast tre poäng efter tvåan Nico Bastian men vad viktigare är var att Freddan denna helg tog in på totalledaren i MINI Challenge 2011!

Dragon
2011-05-16, 11:02
Y E S - Lestrup segrare i race 1 på Sachsenring.
Stort grattis till den välförtjänta och efterlängtade första segern i MINI Challenge Freddan 8) 8) 8) :D

Faen va najs!!! Stort grattis till honom! :D

Fredrik
2011-05-18, 20:05
En liten film tagen från Dirk Lauths Challengeracer - det gick stundtals lite vilt till :D
Notera huvscoopens speciella design - bakom det stora insugshålet är det "gilette-flärpar" - effektivare kylning månne, eller bara ren designfeature?

http://www.motoringfile.com/2011/05/18/videos-in-car-at-mini-challenge-germany/

Fredrik
2011-05-18, 20:17
I länken nedan ser du den nya designen på Lestrups Challengeracer i bildspelet - notera NMCS-dekalen under M2-stickern till höger om Freddans namn :buttrock: :D

http://www.dombis-homepage.de/cms/index.php?start-ziel-sieg-fuer-fredrik-lestrup-bei-der-mini-challenge-am-sachsenring

NMCS är verkligen på en MINIracer nära dig, nu både i Tyskland (Lestrup) samt Sverige (JTCC, Erik Berggren).
Undrar om jag kan be Danne dra dit en NMCS-dekal på sin Carrera Cup-bil också :ide:

powernap
2011-05-19, 08:17
Undrar om jag kan be Danne dra dit en NMCS-dekal på sin Carrera Cup-bil också :ide:

:potd:

Fredrik
2011-05-30, 21:09
Lestrup får en ny teamkamrat i Caisley International: Cora Schumacher - hustru till förre F1-föraren Ralf som är bror till Michael med samma efternamn 8)

Vet ni inte vem Michael Schumacher är kan ni ju alltid googla :D

Hobbe
2011-05-30, 21:23
Cora har kört MINI Challenge i Tyskland tidigare.
Fast då i den ultimata bilen (R53:an) :D
http://assets.in.gr/dGenesis/assets/Content6/Photo/big/CoraSchumacher_7523_02_am.jpg
http://www.tsrennsport.com/weblog/wp-content/uploads/2006/02/mini_challenge_cora_schumacher.jpg

Förhoppningvis kör hon snabbare än sin gubbe...

Hagatorpet
2011-05-30, 22:08
Jag :o googlade Cora Schumacher :stare

Fredrik
2011-05-30, 23:00
Förra året körde Cora i samma team som vår Richard Trange, och hon har kört serien i flera år både med gamla R53 och nya fina och betydligt snabbare R56 Challenge :mrgreen: ;)

Hobbe
2011-05-31, 13:13
Jag :o googlade Cora Schumacher :stare

Ja, vacker är hon inte :D


... nya fina och betydligt snabbare R56 Challenge :mrgreen: ;)

Blablabla...
En tolkningsfråga ;)

Fredrik
2011-05-31, 13:30
Blablabla...
En tolkningsfråga ;)

Nästa vecka hoppas jag på att ha herrar Lestrup, Haglöf och Trange hemma i trädgården på en bit grillat så jag ska försöka undersöka frågan närmare då - återkommer i ämnet både gällande hastighet samt Cora-info :galen

Cora kan dessvärre inte närvara :D ;)

Fredrik
2011-06-13, 20:22
Nästa vecka hoppas jag på att ha herrar Lestrup, Haglöf och Trange hemma i trädgården på en bit grillat så jag ska försöka undersöka frågan närmare då - återkommer i ämnet både gällande hastighet samt Cora-info :galen

Cora kan dessvärre inte närvara :D ;)

I tisdags den 7/6 sken solen över Kungsängen och herrar Lestrup och Haglöf befann sig i varsin trädgårdsstol ute på vår gräsmatta i väntan på den grillade fläskkarrén. Cora kunde inte så jag frågade Freddan om General Wiezell ville haka på istället som substitut för Cora, och det ville han :)

Efter det alkoholfria välkomstbubblet (herrarna var givetvis bilburna) serverades maten och snacket vidtog. Det pratades högt och lågt om konkurrentförare i olika serier, och med respekt för Danne, Freddan och Lars kommer jag inte återge något av detta ;)

Det jag däremot kan berätta i korta drag är att Danne berättade att Abarth 500 går som ett skott men MINIn har betydligt bätttre chassiesättning och känns bättre att köra fort med (vem tvivlade på det :mrgreen: ), att samme Haglöf kört en högt uppsatt potentat från Naturskyddsföreningen i en bekants AMG-värsting (då samme bekant firade sin 50-årsdag) och först efter några börnisar frågade vad mannen arbetade med...... -"oops", sade den coole Dalmasen och lättade betydligt på gasen :D

Vår vän Lestrup har ett MYCKET intressant projekt på G och jag fick vissa indikationer, men det får avslöjas inom kort när det blir officiellt.
Båda herrarna kör i SRL´s racingserie och då i värstingklassen GT - Lestrup dundrar fram med WestCoasts Z4 GT3 (som han vann med på Mantorp för några veckor sedan) och Danne är grymt snabb i sin Porsche han delar med Poker Wallenberg. Det är f.ö. samma Porsche Danne kör i Carrera Cup med.
Jag frågade om inte Danne kunde dra på en NMCS-dekal på sin Carrera Cup-racer och det trodde han nog, han skulle bara dubbelkolla med Poker först 8)

Vi får nog höra mer om herrarna vad det lider. Min ambition är att hålla kontakt med dem ett bra tag framöver, oavsett om de kommer köra MINI eller ej i framtiden.

@ Hobbe: Jodå, R56 Challenge ÄR betydligt snabbare än R53 Challenge - nu har TVÅ proffs uttalat sig om saken :buttrock: :mrgreen: ;)

Fredrik
2011-07-31, 09:54
Lestrup tog pole till race 1 på Oschersleben denna helg men blev påkörd i kurva tre av titelkonkurrenten och snurrade. Freddan kom iväg som trettonde men tog sig ända fram till en sjätteplats efter en stark körning!
En sjätteplats i race 1 ger pole i race två. En lysande andraplats blev resultatet för herr Lestrup i race två och fina poäng till totalen 8)

Denna helg var lite unik då tre race stod på agendan, och inför race tre stod Freddan på femte plats på gridden. Det blev ett "wet race" och Freddan passerade målflagg som femte deltagare.

Nästa race om några veckor, återkommer med mer info så snart SMS:en trillat in.

Fredrik
2011-10-14, 14:09
I helgen kör Fredde Lestrup säsongsavslutningen på Salzburgring med chans att bli MINI Challenge-mästare 2011!

NMCS håller tummarna för Fredde och hoppas vi får ytterligare en svensk mästare i MINI Challenge Tyskland 8)

Fredrik
2011-10-14, 20:29
Fredde blev fyra i första racet och klockades för snabbaste varv 8)

Två race återstår i morgon lördag och Fredde har fortfarande chans på titeln :buttrock:

Fredrik
2011-10-16, 18:53
Fredde slutade 12:a i race två efter visst karambolage i första kurvan, och det gjorde att herr Lestrup följdaktligen startade tolva i race tre (man vänder startordningen i kommande race för de första sex).
Chansen för Fredde att ta hem titeln försvann i och med detta, men notera att Fredde vet hur man gasar - startade som tolfte MINI på gridden och kom i mål som trea :D

Nico Bastian blev mästare i MINI Challenge 2011, tätt följd av Hendrik Vieth (som tog titeln 2010). På tredje plats totalt, vår egen MINIhjälte Fredde Lestrup :happy: 8)

Ett stort grattis till Fredde som kan vara kanonnöjd över en fin säsong som bl.a innehöll den första segern i MINI Challenge.
Det ska bli spännande och se vad som händer nästa säsong för vår vän 8)