handdator

Visa fullständig version : NMCS Stockholm/Öst Classic Spring Run 17 april 2011



Hans-G
2011-03-19, 15:53
Dags för vårens klassiker: Södertörnsrundan söndag 17 april!
En härlig vårtur med underbara kringelikrokvägar. Fikastopp på Lövhagen i Nynäshamn (http://www.lovhagen.se/cafe.htm). :lick: Ett utmärkt tillfälle för dig som aldrig varit med på en träff, men som vill känna lite härlig avspänd gemenskap med andra MINI maniacs. ;)

Omröstningen här ovan startades den 17 mars och har sex dagar senare gett entydigt svaret att det är just den 17 april som vi ska köra. (Hela 11 röster mot 0 om man räknar in dom som angett att dom kunde tänka sig båda dagarna.) För att ge de som ännu inte anmält sig möjlighet att planera in detta event har jag beslutat - i sann diktatorsanda - att köra över uppsatt tidsgräns för pollen och redan nu slå fast att det blir den 17. :neutral: Självklart kan ni fortfarande anmäla er genom ett inlägg.

Vi samlas preliminärt 11.00 vid MINI/Bavaria i Solna för att rulla iväg i samlad tropp ca 11.15. "Mellanlandning" på parkeringen söder om Västerhaninge station (http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=2&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%221631490%22%20y%3D%22655 7858%22%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%3E%3Ct%3E%28ny%20punkt%29St%E4ng%0D%0 A%26lt%3Bbr%20/%26gt%3B%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E) (den vanliga samlingsplatsen framför Montessoriskolan) 11.45-12.00 så att boende i södra delen av Storstockholm kan ansluta på lite närmare håll.

Varmt välkomna till den efterlängtade vårpremiären den 17 april, då vi får chansen att s-t-r-ä-c-k-a ut på vägarna. :)

Uppdaterad anmälningslista::

Andrea.Ruiz
Björn P
FEED ME
Fredrik
Gustav2000
Hans-G
Hobbe
JOBBARGUBBEN
Johan N
Johan W
Karina (tillfälligt MINIlös)
KIT (ev x 2 :o)
MadeleineO
MathzF
MicroRaphael
Mr Clubman
Mr_Varre (ev)
Nina
ola
olwil
stroy
The Gard
Wazp
+ förhoppningsvis också någon eller några oanmälda spontanister. :)


Ett sent tillägg för att undvika missförstånd:
Det är alltid trevligt att i förväg få en hint om hur stort ett evenemang blir genom att folk anmäler sitt intresse. Det har när detta skrivs, 8 april, blivit mycket god anslutning enligt anmälningslistan här ovan. MEN,vi kan bli fler och någon anmälan krävs egentligen inte. Alltså:
Alla som kör MINI, även icke medlemmar och oregistrerade: Känn er välkomna!

MadeleineO
2011-03-20, 09:14
Röstat och klart - blir det söndagen är jag på!

Gustav2000
2011-03-20, 10:18
Det ska bli kul!

Fredrik
2011-03-20, 11:34
Det ser ut att funka både lördag eller söndag för mig varför jag skyndsamt voterade på detta alternativ i den förfrågande pollen :D

Wazp
2011-03-20, 19:59
För mig funkar båda dagarna. Som vanligt har jag åkt våra kära småväger ett par gånger redan och som förra året så har vägarna "rest" sig lite vi hoppas att dem hinner lägga sig skapligt innan vi kommer så slipper vi få en massa osköna skrap under bilarna

Björn P
2011-03-21, 11:27
En inbokad pokerkväll på fredagen gör att jag kommer vara i körbart skick först på söndagen. Har därför röstat sålunda. :)

Kongo
2011-03-21, 20:33
Ni som haft turen att undvika Nynäshamn har nu chansen att se det som verkligen är värt att se i Nynäs, Ringvägen ut till Lövhagen :)

Dessutom har ni att se framemot trevliga vägar i Södertörn så missa inte detta!

MicroRaphael
2011-03-22, 16:44
Vi tycker det skulle vara jätte kul att att åka iväg tillsammans MINI-maniacs, jag och min härliga fru som har en liten MINI i magen.!
Vi ses på de kringelkrokiga vägarna!

Gustav2000
2011-03-22, 17:06
Vi tycker det skulle vara jätte kul att att åka iväg tillsammans MINI-maniacs, jag och min härliga fru som har en liten MINI i magen.!
Vi ses på de kringelkrokiga vägarna!

Inte alla som har med sig två Minisar.

Mr Clubman
2011-03-22, 19:39
Jag och frugan tror att söndagen kan bli bra! Kul att det börjar bli vår :)

Hagatorpet
2011-03-22, 19:47
Inte alla som har med sig två Minisar.

Nä! Det är bara att Gratulera :D

Hans-G
2011-03-22, 20:31
Vi tycker det skulle vara jätte kul att att åka iväg tillsammans MINI-maniacs, jag och min härliga fru som har en liten MINI i magen.!
Vi ses på de kringelkrokiga vägarna!

Härligt MicroRaphael att du och familjen kommer med på vårt kassiska vårevent! Givetvis gläds jag åt alla anmälningar, men det är nåt speciellt när en medlem som (när detta skrivs) bara har två inlägg på forumet bakom sig beslutar sig för att hänga på. Välkomna! Och det gäller förstås alla andra också - redan anmälda såväl som dom som inte kommit till skott men funderar. Minst femton ekipage ska vi väl kunna bli.

Mr_Varre
2011-03-23, 10:10
Sign me up 17/4

Hans-G
2011-03-23, 23:47
Det är en sån överväldigande majoritet - total sådan, faktiskt - för alternativet 17 april i utlagd poll att jag nu spikat den dagen för vårt Classic Spring Run, trots att pollen inte stängs förrän 10 april.
Läs gärna mer i inlagg #1, där anmälningslistan kommer att uppdateras.

Den som vill hänga mig för bristande demokratiskt tänkande ombedes ta med rep till evenemanget. Obs! Kräver alltså deltagande! :woot:

Fredrik
2011-03-24, 17:25
Härligt Hans, då vet vi vad som gäller 8)

Johan W
2011-03-24, 19:56
Kommer också närvara den 17:e, passar också på att stänga pollen
:)

Hans-G
2011-03-25, 14:58
Kommer också närvara den 17:e, passar också på att stänga pollen
:)

Tack Johan, och välkomna!

Nästa delmål är 15 ekipage. Vill ni avvakta riktigt vårväder innan ni anmäler er så inte mig emot - men ta redan nu en allvarlig funderare på om det går att nobba detta magiska, klassiska vårevent. :D

Johan W
2011-03-25, 20:52
Vi kommer pusha för detta event tillsammans med MINI Sverige också, mer info kommer :)

stroy
2011-03-28, 16:19
Jag med, jag med, jag med, jag med!

Hans-G
2011-03-28, 18:13
Jag med, jag med, jag med, jag med!

Andra gången gillt, Ola! Välkomna!

Gard
2011-03-28, 18:26
Hade hoppats på att det skulle bli den 16. Man bor ju lite sådär mitt-i södra delarna av landet. Planen var att ta Sthlm på lördag och sen Väst-träffen på söndag....... Men men det kommer fler tillfällen

Hans-G
2011-03-29, 16:50
Hade hoppats på att det skulle bli den 16. Man bor ju lite sådär mitt-i södra delarna av landet. Planen var att ta Sthlm på lördag och sen Väst-träffen på söndag....... Men men det kommer fler tillfällen
Beklagar att planeringen sabbades... :bowdown:

Vi i Öst har ju ett superevent den 14 maj med "Sportvagnsträffen" i Alunda i Uppland med klassiska sportbilar att kolla in och härliga småvägar att uppleva på vägen tillbaka till Stockholm. Hela nitton medlemmar har anmält sig, så det blir ett häftigt möte! :) "Bang", aka Katarina från Trollhättan, är en av dom som kommer. Kanske något som lockar även dig, David?

KIT
2011-03-30, 08:12
Hakar på, kanske med bägge kockbilarna :-)

Hagatorpet
2011-03-30, 10:19
Hakar på, kanske med bägge kockbilarna :-)

Att en bra kock kan hålla igång flera grytor har jag hört
men flera bilar?

Hans-G
2011-03-31, 21:16
Jag har just skickat PM till 37 betalande medlemmar i region Öst/Stockholm för att pusha lite för vårt Classic Spring Run. Kanske någon mer känner för att ansluta så vi får en riktigt lång och fin karavan på Södertörn nästa söndag.

Välkomna, ni som vill anmäla er här genom ett litet inlägg! Och OBSERVERA! Detta gäller även registrerade medlemmar som (ännu) inte betalt medlemsavgift och som därmed inte fått något PM om träffen.

Nina
2011-04-01, 04:28
Jag kommer. :)

Karina
2011-04-01, 17:03
Mig behöver ni inte kalla två gånger, jag droppar in hos Bavaria i vanlig ordning. Ännu MINIlös men leveransen av min nya Dooper blir v.20 :)

Hans-G
2011-04-01, 19:04
Härligt Nina och Karina (klingar nästan som 60-talshiten "Tina och Marina" som ingen mer än jag kommer ihåg :))!
Och Karina, vecka 20, dvs mitten av maj, är snart här och därmed din nya!. :D

Nina
2011-04-02, 05:33
Jag ställer mig i Västerhaninge och väntar in. :)

Hans-G
2011-04-02, 15:14
Jag ställer mig i Västerhaninge och väntar in. :)
Very good gummisnodd! :D

Nina, du får sällskap på parkeringen i VH av MathzF, som i ett PM till mig anmält att han kommer med sin Contryman. Det är hans första NMCS-event, så ta väl hand om honom i väntan på stora karavanen från Solna... ;)

Nina
2011-04-02, 17:23
Very good gummisnodd! :D

Nina, du får sällskap på parkeringen i VH av MathzF, som i ett PM till mig anmält att han kommer med sin Contryman. Det är hans första NMCS-event, så ta väl hand om honom i väntan på stora karavanen från Solna... ;)

Låter bra, för det här är också min första så jag hoppas bli väl omhändertagen av honom. ;)

Hans-G
2011-04-02, 20:16
Låter bra, för det här är också min första så jag hoppas bli väl omhändertagen av honom. ;)

Inser ju nu att du också är debutant. Fast på något sätt har du blivit så bekant på forumet med din grymt personliga och häftiga MINI att det känns som om vi redan setts... :) Jag tror att många av oss tycker att det verkligen ska bli kul att bekanta sig både med dig och med den svart-röda JCWn.
Ni får väl stötta varann då, i väntan på oss som varit med ett tag, som vet allt och kan allt osv... :woot:

Nina
2011-04-03, 06:02
Inser ju nu att du också är debutant. Fast på något sätt har du blivit så bekant på forumet med din grymt personliga och häftiga MINI att det känns som om vi redan setts... :) Jag tror att många av oss tycker att det verkligen ska bli kul att bekanta sig både med dig och med den svart-röda JCWn.
Ni får väl stötta varann då, i väntan på oss som varit med ett tag, som vet allt och kan allt osv... :woot:
Ha ha, jo jag har ju förstås varit lite aktiv sista tiden på forumet, kommer bli skoj att få träffa er också. =)

Kongo
2011-04-04, 18:22
Kom igen nu, vi ska slå deltaganderekord i år!!

Det är skitskoj att se folk tappa hakor och telefoner när ett gäng pastellfärgade Minis kommer åkande

Hans-G
2011-04-04, 23:52
Kom igen nu, vi ska slå deltaganderekord i år!!

Det är skitskoj att se folk tappa hakor och telefoner när ett gäng pastellfärgade Minis kommer åkande

Pastellfärgade??? :stare:

Alla här som tycker att deras MINI är pastellfärgad räcker upp en hand. Äh, jag startar en poll... :woot:

Men visst har du rätt när det gäller haktappningen. Tyvärr har jag kört nånstans i täten för ofta för att uppleva detta, men det är en av upplevelserna med våra "runs".
Upptäckte förresten att du inte står som anmäld i första inlägget... Fast när du läser det här gör du det ;)

Och till er alla därute som fortfarande tvekar - anmäl dig nu! Klart att vi ska komma upp till 20 bilar, minst! (18 är anmälda när detta skrivs - om KIT beordrar en av sina kockar att köra den andra Rent-a-Chef-MINIn :)).

Kongo
2011-04-05, 05:55
Henke hade pastellfärg ialf :p

Jag har planer att vara på g-åsen denna helg men jag har inte fått något besked om det så kanske jag har tid för detta

Fredrik
2011-04-05, 19:29
Ett tips: kika in på MINI Sveriges Facebook-sida :)

Ace
2011-04-05, 19:39
Undra hur Mr_Varre skall hinna med både GBG-träff och STHLM-träff på samma dag? :)

Kongo
2011-04-05, 19:40
Ett tips: kika in på MINI Sveriges Facebook-sida :)

Hur hittar man dit? jag är med till man har loggat in på boken

Hans-G
2011-04-05, 23:19
Undra hur Mr_Varre skall hinna med både GBG-träff och STHLM-träff på samma dag? :)

Det är ju flera timmars skillnad mellan starttiderna för våra träffar! Det fixar han lätt! :steering:

Fredrik
2011-04-06, 06:36
Hur hittar man dit? jag är med till man har loggat in på boken

Sök på MINI Sverige och du skola finna vad du söker, unge man :)

Hobbe
2011-04-06, 13:26
Vrålåket kommer högst troligen att ha både ställts på och servats innan 17/4.
Mer osäkert om biltvätt hinns med (den står brunfärgad och dammig i garaget :D )

emilyliperttula
2011-04-06, 15:33
Hej,

Jag är ny MINI-agent i Stockholm/Solna. Jag tänkte dyka upp den 17e.
Ska bli kul att träffa er alla!

Mvh
Emil Yliperttula

Fredrik
2011-04-06, 18:25
Hej,

Jag är ny MINI-agent i Stockholm/Solna. Jag tänkte dyka upp den 17e.
Ska bli kul att träffa er alla!
Mvh
Emil Yliperttula

Kul! Välkommen i gänget Emil 8)

Hans-G
2011-04-06, 19:11
Hej,

Jag är ny MINI-agent i Stockholm/Solna. Jag tänkte dyka upp den 17e.
Ska bli kul att träffa er alla!

Mvh
Emil Yliperttula
Instämmer med vår högt värderade ordförande! Varmt välkommen till NMCS' vårmönstring i Öst/Stockholm! :D


Vrålåket kommer högst troligen att ha både ställts på och servats innan 17/4.
Mer osäkert om biltvätt hinns med (den står brunfärgad och dammig i garaget :D )
Välkommen du också, Måns! Litar på att du får fart på tvättsvampen så att du kan komma med utan att skämma ut oss. :roll: Även du är tillagd till anmälningslistan.

Hagatorpet
2011-04-06, 19:39
Mer osäkert om biltvätt hinns med (den står brunfärgad och dammig i garaget :D )

Du kan ju komma ner till Göteborg, där är det gratis biltvätt fram till på söndag :D

ola
2011-04-07, 12:42
Hej,

Jag är ny MINI-agent i Stockholm/Solna. Jag tänkte dyka upp den 17e.
Ska bli kul att träffa er alla!

Mvh
Emil Yliperttula

Så det var du som "vann" ;-) - grattis! vi syns framöver!

emilyliperttula
2011-04-07, 15:49
Så det var du som "vann" ;-) - grattis! vi syns framöver!

Haha, så skulle man kunna säga. :) Stort tack!

Hagatorpet
2011-04-07, 15:57
Alla gillar en vinnare :banana:
utom möjligtvis dom som förlorade:(
Grattis:D

JOBBARGUBBEN
2011-04-07, 20:10
Om inget kommer i vägen i sista stund så kommer jag också.
Det var ju ett tag sen nu så det är dags att ses.

Hans-G
2011-04-07, 20:47
Om inget kommer i vägen i sista stund så kommer jag också.
Det var ju ett tag sen nu så det är dags att ses.

Va' trevligt, Henrik!:D Välkommen!

MathzF
2011-04-09, 09:54
Låter bra, för det här är också min första så jag hoppas bli väl omhändertagen av honom. ;)

Tack för inbjudan att träffa andra Mini-bilar.:D
Skall bli skönt att få köra in sommardäcken som byttes till igår. (Bilen leverades i November och har hela tiden gått på dubbfria vinterdäck)

Fredrik
2011-04-09, 11:23
Det verkar bli en del MINIster det här, skoj 8)

Gustav2000
2011-04-09, 18:51
Tack för inbjudan att träffa andra Mini-bilar.:D
Skall bli skönt att få köra in sommardäcken som byttes till igår. (Bilen leverades i November och har hela tiden gått på dubbfria vinterdäck)

Roligt, välkommen!

Mr_Varre
2011-04-09, 19:28
Jag kommer inte i morgon. Saker har tyvärr dykt upp :( ses vid ett annat tillfälle.

Nina
2011-04-09, 19:28
Välkommen MatzF. :)

Fredrik
2011-04-09, 19:33
Jag kommer inte i morgon. Saker har tyvärr dykt upp :( ses vid ett annat tillfälle.

Nu är det ju iofs den 17, alltså om en vecka vi ska träffas men du kanske är ute i god tid ;)

Hoppas du kan om en vecka, Thomas!

Hans-G
2011-04-10, 20:27
En vecka kvar!

Det blev en liten aptitretare idag, direkt efter hämtningen av min svarta pärla ur vinteridet i Roslagsbro norr om Norrtälje. Cabben ner och så iväg i solen. Pressbyråfika inne i Norrtälje, sen 276:an söderut till Bergshamra, västerut till Riala, ca fyra kilometer söderut till avtag mot Rumsättra och en hysteriskt krokig, smal och backig liten väg som tyvärr också var rejält trasig av tjälskador. Studsade duktigt och slog i spoilern fram ett gäng gånger.

Nästan framme i Brottby söderut på en lika härlig väg till Stava - vi har kört den förr, så den känns bekant. Framme i Åkersberga, söderut via Svinninge till Vaxholm. Färja till Rindö, färja till Värmdölandet och så utefika med en kompis i Gurra.

Vilken premiärdag! :D Härligt att ha glömt hur rolig, balanserad och samtidigt utmanande MINIn är på småvägar.

Nu ska jag hålla igen lite i veckan - Wellkept ska få ta hand om pärlan imorgon - så aptiten stiger igen till de roliga vägarna på Södertörn nästa söndag.

Jag hoppas jag får sällskap av dig och din MINI. Ställ in det andra du tänkte göra och följ med oss cirka 20 NMCS:are på Classic Spring Run! Det ser dessutom lovande ut vädermässigt för en härlig tur!
:steering: :steering: :steering: :steering: :steering:

Andrea.Ruiz
2011-04-11, 10:47
I'll be there!

Fredrik
2011-04-11, 15:59
MINIsterna strömmar till som till en kall glass en varm sommardag - mycket bra :D

Hans-G
2011-04-11, 17:28
I'll be there!

Hej Andrea!
Kul med en "newbie" till som vågar sig fram... ;) Välkommen på söndag!

emilyliperttula
2011-04-12, 15:09
Vänner,

Jag måste tyvärr i sista stund lämna återbud på grund av göromål på annan ort. Men jag ser fram emot nästa aktivitet, då skall inget få komma ivägen.

Hälsningar Emil

Fredrik
2011-04-12, 18:27
Nästa större NMCS-aktivitet för region Öst/Stockholm tar oss upp till Alunda och det här: http://www.miniclub.se/showthread.php?10029-Sportvagnsklassiker-verkstadsbesök-14-5.

Det blir en längre MINI-tur kryddat med lite klassiska sportbilar av både italienskt och engelskt snitt. En lunch planeras också någonstans i trakten.
Glädjande nog får vi dessutom med oss MINIster från andra delar av landet - både Bang och Dragon samt Loop kommer med oss, och kanske blir ytterligare några utsocknes pigga MINI-entusiaster.

:grupp:


Först ska vi dock avnjuta den härliga Södertörnsrundan nu på söndag den 17/4. Vi får dessutom med oss några gäster från MINI Sverige så räkna med ytterligare två-tre MINIs till på gridden :steering: :D

Hans-G
2011-04-12, 18:32
Vänner,

Jag måste tyvärr i sista stund lämna återbud på grund av göromål på annan ort. Men jag ser fram emot nästa aktivitet, då skall inget få komma ivägen.

Hälsningar Emil

Tråkigt, Emil, att det blev en kollision med andra aktiviteter. Du kanske kan dyka upp den 14 maj. Då lär det bli stimulans både för ögon, öron och gasfot. :D

ola
2011-04-12, 19:42
Det blir en längre MINI-tur kryddat med lite klassiska sportbilar av både italienskt och engelskt snitt. En lunch planeras också någonstans i trakten.




Real BRITALIAN alltså ! ;-)

Fredrik
2011-04-13, 06:36
Real BRITALIAN alltså ! ;-)

Japp - då kanske du kan sponsra lunchen :D ;)

Back to topic :cop:

Johan W
2011-04-13, 12:59
Teaserbild dock från motsatt riktning ;)http://tapa.tk/mu/5fc135ce-902e-beb6.jpg

Gustav2000
2011-04-13, 13:20
Teaserbild dock från motsatt riktning ;)http://tapa.tk/mu/5fc135ce-902e-beb6.jpg

Snudd på handbromskast!

Bang
2011-04-13, 14:04
Det blir en längre MINI-tur kryddat med lite klassiska sportbilar av både italienskt och engelskt snitt. En lunch planeras också någonstans i trakten.
Glädjande nog får vi dessutom med oss MINIster från andra delar av landet - både Bang och Dragon samt Loop kommer med oss, och kanske blir ytterligare några utsocknes pigga MINI-entusiaster.

:grupp:




JA, oj så trevligt det ska bli :D *tut tut* *brum brum*

emilyliperttula
2011-04-13, 14:05
Tråkigt, Emil, att det blev en kollision med andra aktiviteter. Du kanske kan dyka upp den 14 maj. Då lär det bli stimulans både för ögon, öron och gasfot. :D

Det kommer jag absolut att göra. Tänkte låta den nya Clubman Hampton få se dagens ljus :)

/E

Fredrik
2011-04-14, 06:30
Wohoo, bara tre dagar kvar till dopparedagen :galen :D

ola
2011-04-14, 07:38
doppar du inte oftare än så?

Björn P
2011-04-14, 08:13
Snudd på handbromskast!

Ska vi tippa på vem som hamnar i diket i år? Jag sätter mina pengar på Gustav. ;)

Gustav2000
2011-04-14, 11:20
Ska vi tippa på vem som hamnar i diket i år? Jag sätter mina pengar på Gustav. ;)
:steering:

Fredrik
2011-04-14, 19:43
doppar du inte oftare än så?

Inte gemensamt :grupp: :mrgreen: ;)

Kongo
2011-04-14, 20:26
Ska vi tippa på vem som hamnar i diket i år? Jag sätter mina pengar på Gustav. ;)

Du kör på en riktigt lågoddsare :mrgreen:

Ni får ha det bra ute på vägarna i helgen :)

Gustav2000
2011-04-14, 21:35
Du kör på en riktigt lågoddsare :mrgreen:

Ni får ha det bra ute på vägarna i helgen :)
Blire nån G-ås för dig eller? Va!?

Kongo
2011-04-15, 05:05
Blire nån G-ås för dig eller? Va!?

Jepp, det blir det :)

Björn P
2011-04-15, 09:03
Inte heller denna gång vill Lina följa med på ett NMCS-event (hon finns - jag lovar). Så shotgun är ledig i GPn för den som är MINIlös och ändå vill följa med. Upphämtning någonstans mellan söder och MINI Solna ingår.

Fredrik
2011-04-15, 14:41
Inte heller denna gång vill Lina följa med på ett NMCS-event (hon finns - jag lovar). Så shotgun är ledig i GPn för den som är MINIlös och ändå vill följa med. Upphämtning någonstans mellan söder och MINI Solna ingår.

Vafalls, är Lina oMINIst :blink:
För att trösta dig tror inte Kongo jag har någon familj heller :shock:

Wohoo, snart dags :steering: :galen 8)

Gard
2011-04-15, 16:15
Som det ser ut nu kommer även jag att delta. Så jag flyttar min medverkan från Väst till Öst.
En liten fråga bara: När är beräknad sluttid?

Gustav2000
2011-04-15, 17:16
Inte heller denna gång vill Lina följa med på ett NMCS-event (hon finns - jag lovar). Så shotgun är ledig i GPn för den som är MINIlös och ändå vill följa med. Upphämtning någonstans mellan söder och MINI Solna ingår.

Säg till henne att min "donna" tänker komma. Så det finns fler groupies. ;)

Fredrik
2011-04-15, 17:33
Som det ser ut nu kommer även jag att delta. Så jag flyttar min medverkan från Väst till Öst.
En liten fråga bara: När är beräknad sluttid?

Kul att du kommer med, David 8)
Räkna med att vi är åter i Stockholm på seneftermiddagen, gissningsvis någon gång runt 17.00-17.30 ca.
Om du ska söderöver kan du ju avvika från Nynäshamn, eller åka med oss upp till Västerhaninge och skippa sista biten till Stockholm för att på så vis få lite närmare hem.


Säg till henne att min "donna" tänker komma. Så det finns fler groupies. ;)

Jag ska se om jag kan lura med mig Mr Bean då hustrun är upptagen med barnen!

Nina
2011-04-15, 17:58
Ska vi tippa på vem som hamnar i diket i år? Jag sätter mina pengar på Gustav. ;)

Kommer det gå så undan??

Fredrik
2011-04-15, 18:05
Kommer det gå så undan??

Nja, det ska det inte göra men Gustav har tung högerfot ;)

Värt att notera är att det verkar bli en större karavan och då måste vi styra upp det med lite enkla regler:
- Håll koll bakåt - tappar du kontakten med bakomvarande MINI sänk farten och vänta in lite grand. På så sätt skapas en kedjeeffekt och vi får med oss allihop ("alla ska med" som Björn P brukar säga).
- Omkörning ej tillåten såvida inte framförvarande MINIst visar detta tydligt för att släppa förbi bakomvarande.

Mer tar vi på plats, men vi ska inte ägna oss åt racing på allmän väg - det kan generera irritation bland de vi passerar och det är onödigt.

Hans-G
2011-04-15, 18:14
Nja, det ska det inte göra men Gustav har tung högerfot ;)

Värt att notera är att det verkar bli en större karavan och då måste vi styra upp det med lite enkla regler:
- Håll koll bakåt - tappar du kontakten med bakomvarande MINI sänk farten och vänta in lite grand. På så sätt skapas en kedjeeffekt och vi får med oss allihop ("alla ska med" som Björn P brukar säga).
- Omkörning ej tillåten såvida inte framförvarande MINIst visar detta tydligt för att släppa förbi bakomvarande.

Mer tar vi på plats, men vi ska inte ägna oss åt racing på allmän väg - det kan generera irritation bland de vi passerar och det är onödigt.

Som evenemangsansvarig kan jag bara instämma. Tjälskadeläget kan dessutom motivera lite lättare gasfot :D

Och givetvis vill jag också hälsa David (The Gard) välkommen. För min del gissar jag att vi återkommer till Västerhaninge på hemvägen vid 16-tiden.

Gustav2000
2011-04-15, 19:58
Jag ska ta på mig lätta skor. Det kanske kan hjälpa? Sen har jag ju Helena med mig, om hon nu vill. Så då brukar det gå lugnare. Men det är ju så svårt att köra långsamt med Minin.

JohanN
2011-04-16, 00:36
Förhoppningsvis hänger jag också på! Kan dock hända att jag blir lite sen och kör ikapp er på vägen ner...

Nina
2011-04-16, 06:54
Pust, vad bra. Såg nämligen en svart JCW med spyor i framför mig. Dottern kan bli åksjuk, ibland går det hur bra som helst att följa med i bilen och andra gånger mindre bra fast hon har inte kräkts än men går det undan så lär jag få ta med ett antal påsar.
Ja slingerbulten körde jag hoj på i lördags, det var… skumpigt. Plus ett dike tvärs över vägbanan mot Rosenhillhållet. Men de kanske har asfalterat igen det nu.


Nja, det ska det inte göra men Gustav har tung högerfot ;)

Värt att notera är att det verkar bli en större karavan och då måste vi styra upp det med lite enkla regler:
- Håll koll bakåt - tappar du kontakten med bakomvarande MINI sänk farten och vänta in lite grand. På så sätt skapas en kedjeeffekt och vi får med oss allihop ("alla ska med" som Björn P brukar säga).
- Omkörning ej tillåten såvida inte framförvarande MINIst visar detta tydligt för att släppa förbi bakomvarande.

Mer tar vi på plats, men vi ska inte ägna oss åt racing på allmän väg - det kan generera irritation bland de vi passerar och det är onödigt.

Fredrik
2011-04-16, 09:32
Pust, vad bra. Såg nämligen en svart JCW med spyor i framför mig. Dottern kan bli åksjuk, ibland går det hur bra som helst att följa med i bilen och andra gånger mindre bra fast hon har inte kräkts än men går det undan så lär jag få ta med ett antal påsar.
Ja slingerbulten körde jag hoj på i lördags, det var… skumpigt. Plus ett dike tvärs över vägbanan mot Rosenhillhållet. Men de kanske har asfalterat igen det nu.

Härligt Nina - det kommer ju förvisso ändå att gå lite upp och ner, så någon påse kan ju vara bra just in case ;)

Hans-G
2011-04-16, 12:57
Förhoppningsvis hänger jag också på! Kan dock hända att jag blir lite sen och kör ikapp er på vägen ner...

Välkommen Johan! Beroende på var du bor kan det ju finnas genvägar till Västerhaninge, så att du kan ansluta där. Alternativt ringa någon av oss för att få aktuellt läge tidsmässigt och geografiskt för att ansluta längs vägen.

Nedanstående mobilnummer kan f.ö. vara bra för alla deltagare att notera: Hans-G 0705-691070, Fredrik 0709-770775.

Väl mött imorgon! Och hav tålamod med att det kan vara rejäl kö på fiket i Lövhagen. :)

Nina
2011-04-16, 17:30
Finns det några som har videokameror modell GoPro HD Hero (http://gopro.com/products/?gclid=CJSg-vW6oagCFYSGDgodqgl3HA) monterade i morgon? Jag har monterat en i min bil så jag tänkte filma färden ner mot Nynäs. Tänkte det kan vara skoj med lite film på själva åkturen? =)
Om fler har den typen av kamera med sig och gärna monterade så vore det skoj att själv bli filmad (kanske man lär sig köra bil till slut hö hö). ;)

Förresten, det jobbiga för mig med en åksjuk dotter är att man får stanna lite oftare alt köra med rutorna nere.

Fredrik
2011-04-16, 19:02
Wohoo - femton timmar kvar :steering: :buttrock: :D

Mr Clubman
2011-04-16, 19:27
Städat bilen! Kanske ska jag lägga in tygmattorna också :)

Johan W
2011-04-16, 19:32
Finns det några som har videokameror modell GoPro HD Hero (http://gopro.com/products/?gclid=CJSg-vW6oagCFYSGDgodqgl3HA) monterade i morgon? Jag har monterat en i min bil så jag tänkte filma färden ner mot Nynäs. Tänkte det kan vara skoj med lite film på själva åkturen? =)
Om fler har den typen av kamera med sig och gärna monterade så vore det skoj att själv bli filmad (kanske man lär sig köra bil till slut hö hö). ;)

Förresten, det jobbiga för mig med en åksjuk dotter är att man får stanna lite oftare alt köra med rutorna nere.

Har en GoPro, får försöka ladda den då :)

Gustav2000
2011-04-16, 19:52
Har en GoPro, får försöka ladda den då :)

Jag tar gärna lite material av er som filmat. Sen klipper jag ihop något roligt av det. Ska också försöka filma.

Nina
2011-04-16, 20:09
Har en GoPro, får försöka ladda den då :)


Jag tar gärna lite material av er som filmat. Sen klipper jag ihop något roligt av det. Ska också försöka filma.

Kul! Tummen upp! =)

olwil
2011-04-16, 22:02
Nu blir det äntligen premiär för vårrundan. Jag kommer imorgon!

Gustav2000
2011-04-16, 23:41
Nu blir det äntligen premiär för vårrundan. Jag kommer imorgon!
Kul, välkommen!

Hans-G
2011-04-17, 00:52
Nu blir det äntligen premiär för vårrundan. Jag kommer imorgon!

Yes! En till som vågar bryta sig in i vårt slutna sällskap! :woot: Välkommen Ola!

Fredrik
2011-04-17, 05:19
Wohoo - snart bara fyra timmar kvar :D

Gard
2011-04-17, 07:29
Då bär det av norrut alldeles strax!
Ska bli otroligt kul att äntligen få sträcka ordentligt på Minin........
Nu är det vår!

Vi ses snart..........

Fredrik
2011-04-17, 08:06
Two hours and counting :banana:

Wazp
2011-04-17, 09:11
:mad:Måste hoppa denna gång tiden räckte inte till ser fram emot nästa istället....

Hagatorpet
2011-04-17, 09:29
Ha en trevlig åktur allesammans och kör försiktigt Gustav

Johan W
2011-04-17, 19:58
Då stänger vi den här tråden och fortsätter i eftersnackstråden istället :)
http://www.miniclub.se/showthread.php?10332-Eftersnack-Classic-Spring-Run-Sthlm-%D6st-17-april