handdator

Visa fullständig version : Mini countryman



Arnel
2011-03-08, 03:51
Nu vill jag veta hur många här inne har köpt sej en sån goding? Själv har jag funderat på att kanske byta från min cooper s till en countryman s!
Hur är dom egentligen att köra? Berätta gärna lite om dom ni som har någon erfarenhet :)

GustavO
2011-03-08, 09:10
Det finns än så länge inte så många Countryman (R60) här på forumet. Många säger att "nästa bil blir nog en sådan" men än så länge är min gissning att max tio bilar här på forumet är "offentliggjorda" (dvs levererade eller beställda).

Jag har kört R60 Cooper samt Cooper S och jag kan bara hålla med högen av motorjournalister som säger att det är fantastiskt att man lyckats behålla så mycket MINI-känsla i en bil som är större på alla håll, tyngre och mer bil helt enkelt. Körglädjen når kanske inte riktigt ända upp om Du skulle jämföra en R56 S och en R60 S men det är inte långt ifrån. Och det betyder ju att det är bra mycket roligare än andra små-SUVer.

Den S som jag körde var nerskiten med utrustning - bl.a. automat. Men den rör på sig utan problem och lite till :) och med sportknappen intryckt så har man mycket kul. Kommer man sedan ut på motorvägen så åker man riktigt behagligt tycker jag och har ju plats till lite mer i trunken jämfört med de andra modellerna.

Coopern är som med alla MINI; lite mindre av allt. Men även den har den rätta känslan och spänsten och är bra underhållande den också. Dieseln, som står för största delen av beställningar, har jag kvar att prova men det är mycket möjligt att jag rastar en sådan senare idag eftersom när vi ska ha en lite get-to-gether på Förenade Bil här i Malmö.

Även jag har konstaterat att nästa bil nog blir en R60. Lite mer plats men samma glädje, charm och egna look. Tycker helt klart att du ska lattja lite med MINI-konfiguratorn på MINI.se och sedan åka till en återförsäljare och klämma, känna och köra.

Cullin
2011-03-08, 09:51
Jag har kört både Countryman S och D, som Gustav säger har dom lyckats behålla körglädje och charm på ett bra sätt. Bekvämligheten har tillkommit vilket känns bra, nu kan man attrahera nya kunder och behålla oss som växer ur den valiga Coopern.

Jag gillade Dieseln starkt, bättre drag och tystare motorgång i den nya BMW-producerade dieseln än tidigare.

Cooper S:en är såklart skoj, men jag var inte så glad för automatlådan - det kan kan dock vara en smaksak.

Jag kommer troligtvis köpa mig en Countryman i framtiden och det blir säkert ett våndande över vilken motor, färg och utrustning man skall ha. Det finn mycket att välja på:)

Johan W
2011-03-08, 09:56
Jag kan tänka mig att byta om det kommer någon ball JCW/WRC-variant :)

Luc!fear
2011-03-08, 12:00
Jag kan tänka mig att byta om det kommer någon ball JCW/WRC-variant :)
Precis mina tankar, själv skulle jag kunna tänka mig BMW´s 2liters diesel på 200Hk & 400Nm...

Flisan
2011-03-09, 16:23
Jag kör runt i en sån liten goding :D

En Cooper S Countryman All4, automatlåda med steptronic och jag nåste säga att jag är salig :hyper:

Har tidigare bara provkört en Cooper S och tyckte visst att den var kul, men med Countryman var det kärlek.
Vansinnigt kul att köra med en väghållning som är wunderbar, å man har ändå som Gustav skriver mycket bil men definitivt med Minis körglädje.

Har inte ångrat mitt köp en sekund, och sitter varenda minut vid ratten med ett fånaktigt leende på läpparna och har hittat min bil :drive:

Arnel
2011-03-10, 03:40
Släng gärna ut lite bilder på era countryman, börjar bli mer o mer sugen på en sån :)

Mattajas
2011-03-10, 07:20
Släng gärna ut lite bilder på era countryman, börjar bli mer o mer sugen på en sån :)

Återkommer om tre veckor när min Countryman är på plats!

MrPlow
2011-03-15, 23:49
Jag byter när den kommer i cab!

country
2011-04-05, 16:45
Hur COUNTRYMAN är att köra,
jo du bara BRA underhållning, en tjej i mina trakter skrev om sitt leende när hon satt i sin countryman, och det var rakt på !!!
Erik i Solna fixade en halvtimmas ljuv underhållning.
Går nu och väntar på leverans........
Country

Mattajas
2011-04-07, 10:20
Återkommer om tre veckor när min Countryman är på plats!

Väldigt gul Countryman S står nu i garaget. I morgon blir det ett par bilder här.

Dragon
2011-04-07, 11:05
Väldigt gul Countryman S står nu i garaget. I morgon blir det ett par bilder här.

Det låter fint, nu blev man nyfiken på bilder hehe, mycket bra färgval också :D ;)

Haugthon
2011-04-07, 12:57
Bilder bilder bilder!!! :hyper:

country
2011-04-07, 17:43
GRATTIS, lycklig du.

Mattajas
2011-04-08, 09:34
764676477648

Undrar nu om jag fick det där att funka..

jo det verkar så..

Hagatorpet
2011-04-08, 09:37
Vitt tak och vita fälgar SNYGGT

MrCooper
2011-04-08, 10:27
Shit, den va gul! :p
Nice med vita fälgar också.

Den bilen lär synas i trafiken!

Mattajas
2011-04-08, 11:04
Allt för trafiksäkerheten..i kombination med de grymma xenonljusen så kan man inte missas

Dragon
2011-04-08, 13:27
Riktigt snygg Contryman i fin färg! ;)

ipp
2011-04-08, 14:38
Grym! Den lär bli lätt att se när man ska hälsa! Jag såg faktiskt en röd Countrman i Västra Hamnen i runt lunch idag.

LAH
2011-04-08, 14:57
764676477648

Undrar nu om jag fick det där att funka..

jo det verkar så..

Härlig bil! Å vilket fantastiskt regnr du har fått!