handdator

Visa fullständig version : Stephen (Green Meanie)...



Fredrik
2011-01-27, 10:24
Det är med sorg i hjärtat jag ber att få meddela att vår MINIkamrat Stephen Collard, mer känd som Green Meanie här på NMCS forum, gått bort efter en tids sjukdom. Jag fick informationen av Mulu, Stephens hustru.
Jag visste att han var dålig efter sin akuta operation i somras men han verkade vara på bättringsvägen.

Stephen var en glad kille med glimten i ögat och jag minns speciellt en pubkväll för några år sedan på Oliver Twist på söder när vi satt och pratade om gamla filmer och i synnerhet Forrest Gump då Stephen hade en keps det stod "Bubba-Gump Shrimp Fishing" på.
Oj vad vi skrattade - tårarna sprutade och Karina, KPkalle, Hans-G med flera undrade vad vi höll på med till slut.
Han tog sig också tid att organisera upp alla bilder här på siten när vi uppgraderade till en nyare version av VBulletin.

Stephen var även med oss på MINI United på Silverstone 2009 med sin Mulu och han såg ut att trivas som fisken i vattnet bland all världens MINIacs och alla MINIs.

Stephen hade önskemål om att pengar skulle doneras i hans namn till Rädda Barnen (tel 020-525200).
Jag ska kolla upp ett par saker och återkommer inom kort med info om vad som gäller med detta så allt fungerar smidigt.

Begravningen äger rum den 9 februari kl. 15.00 på Skogskyrkogården med efterföljande minnesstund. Se stycket nedan hur du ska göra om du önskar deltaga samt hur du ska gå tillväga för att stödja Rädda Barnen enligt Stephens önskan. Styrelsen kommer sätta in ett belopp på Rädda Barnens konto enligt detta.

Gör så här: Ring till Rädda Barnen 020-525200 och följ hänvisningarna. Tala om att det är till Stephen Collards minne du donerar pengar.
Ni som funderar på en gåva - skicka ett PM till mig så ska ni få Mulus adress dit ett dokument på insättningen skickas så inte Mulus adress behöver stå här öppet (jag tycker det är onödigt).
Önskar ni delta i minnesstunden eller övriga frågor kring Stephens begravning, kontakta Stephens kollega Jessika på 070-3952276.


En aktiv MINIst har gått ur tiden och det är med sorg jag tvingas konstatera att vi inte kommer att få höra vår väns röst med sin charmiga engelska accent och härliga skratt något mer.

Vi glömmer dig aldrig Stephen, vila i frid så syns vi någon gång i framtiden!

MrCooper
2011-01-27, 10:37
Vad säger man. Det är extra trist när våra nära lämnar oss i förtid. :(
Sänder en värmande tanke till Mulu, Stephens fästmö!

Erik Börnstedt
2011-01-27, 10:54
Pratade med han för inte alls längesen, känns konstigt att det gick så fort :(

Sänder en tanke till familj och anhöriga.

MVH Erik

Bang
2011-01-27, 11:06
Kan bara beklaga sorgen och det är mycket tragiskt att förlora en "fellow-BRG".

Sänder en tanke till de närmast kvarstående.

MVH Katarina

dvorak
2011-01-27, 11:18
Nej vad tråkigt!!!

Usch usch usch usch usch.

Det är inte alls rättvist när goda människor går bort i förtid :(

powernap
2011-01-27, 11:46
Oh nej, vad ledsen jag blev nu :-(

Känns tomt!

Som skrivet ovan, så sänder även jag och min familj varma tankar.....


Kommer väldigt nära ihåg på Gälleråsen när Stephen kom helt apropå för att ta några foto...från stockholm, minin är så skön att köra och han behövde ett mål med styrningen, så det fick bli karlskoga eftersom han visste att vi var där och körde!

Flisan
2011-01-27, 12:19
Alltid lika trist när någon lämnar i förtid :(

Man skickar genast en tanke till de anhöriga, även om jag inte träffat dem eller honom.

Härligt att ni plockar fram de goda minnena av honom

Björn P
2011-01-27, 12:22
Fruktansvärt tråkigt. Vi hade en diskussion internt i styrelsen och jag tror att alla medlemmar delar vår bedömning att vi vill hedra Stephen genom att ge en gåva till Rädda Barnen i hans namn.

Jag och Stephen hade en härlig lång pratstund för bara några månader sedan när vi strosade runt i Vaxholm en varm sommarkväll efter en klassisk MINI Summer Run. Det känns som nyss och nu är han borta.

Good Riddance Stephen!!!

Dragon
2011-01-27, 12:41
Tråkigt som faen, hade sett fram emot att få träffa Stephen och klämma lite på "The Green Meanie" efter att hört bara bra om honom här i forumet och på träffarna.

Sänder oxå en tanke till de närmast kvarstående.

Scitz0
2011-01-27, 12:52
Det är verkligen tragiskt att en så trevlig och pratglad person gått bort.

Jag var med honom på MINI-united 2009 och vi hade många roliga pratstunder som man inte kommer att glömma.

Erik Börnstedt
2011-01-27, 12:54
Fruktansvärt tråkigt. Vi hade en diskussion internt i styrelsen och jag tror att alla medlemmar delar vår bedömning att vi vill hedra Stephen genom att ge en gåva till Rädda Barnen i hans namn.

Jag och Stephen hade en härlig lång pratstund för bara några månader sedan när vi strosade runt i Vaxholm en varm sommarkväll efter en klassisk MINI Summer Run. Det känns som nyss och nu är han borta.

Good Riddance Stephen!!!

Ställer mer än gärna upp på det!

Påtal om Vaxholm så minns jag också när han var med, var en trevlig kväll.

/Erik

Hobbe
2011-01-27, 13:11
Även jag har fått förmånen att träffa Stephen och Mulu.
Ett mycket tråkigt besked.
Sist vi sågs var på Lunda Flygfält under konbanekörningen vi arrangerade.
Att Stephen hade kul är ett "understatement" - det var ett konstant stort leende och många skratt.
Dessutom hade Stephen alltid sin kamera med sig. Något vi blev bortskämda med.
Mina tankar går till Mulu.

Hagatorpet
2011-01-27, 15:34
Som du ser Mulu är vi många som tänker på dig i din sorg
Jag tror inte jag själv haft förmånen att få träffa Stephen
men han verkade vara en reko kille
än en gång så vill jag beklaga sorgen

Hans-G
2011-01-27, 16:35
Vilket dystert besked, och samtidigt - vilket ljust minne!
Stephen var en varm och godhjärtad MINI-kamrat med ständig buspojksglimt i ögat. Fanns Stephen med visste man att det inte behövde bli tyst eller tråkigt... Kommer särskilt ihåg den pubkväll där bara han och jag dök upp (lite sent förvarnat, jovisst) men där timmarna (och den goda ölen) bara rann iväg. Dessutom blev det många glada skratt över märkliga turer och irrfärder när jag hade Stephen och Mulu i min bil mellan Silverstone och hotellet på United 2009.
Mina tankar går förstås till Mulu i denna tunga stund.
En slant till Rädda Barnen från oss som lärde känna Stephen är ett bra sätt att hedra honom och hans minne.

Luc!fear
2011-01-27, 20:47
Tråkigt att höra.
Hade nöjet att träffa han några gånger, bl.a. på Summer Meet Gotland & MINI United 2009, trevlig kille.
Han har lämnat ljusa minne hos mig...
Vila i frid.

Wazp
2011-01-27, 21:38
Varför är det alltid dem goda människorna som rycks i från oss. Stephen har lämnat många Bra och väldigt Roliga Minnen efter sig så som bara han kunde göra...
Skänker en extra tanke till hans familj så klart

Må han vila i frid.

Karina
2011-01-27, 22:30
Vila i frid, vännen! Känns som igår när vi körde din mini till/ från Gelleråsen och diskuterade allt från livet till döden. Sänder mina tankar till Lulu och familj.

Nina
2011-01-28, 05:26
Åh, så sorgligt. Så det är därför jag inte sett honom med sin MINI på ett bra tag i krokarna? Vi brukade råkas här och där i Haninge rätt så ofta och ljusblinka på varann som sanna MINIster med bilarna. Mina tankar går till hans anhöriga och Mulu.

Helan
2011-01-28, 05:48
Fruktansvärt tråkigt att höra! Beklagar sorgen Mulu!

Vila i frid Stephen!

Michael med Familj!

JohanN
2011-01-28, 13:55
Mycket tråkigt att höra! De få gånger jag träffade Stephen lämnade han verkligen ett glatt avtryck!!! Svårt att inte minnas hans härliga dialekt! Sänder en tanke till Mulu samt övriga anhöriga och vänner!

ola
2011-01-28, 23:20
usch vad trist , trodde att han hade hämtat sig.. Stephen var en sann Meanieist och det var alltid lika kul att träffa honom , o det blev alltid både MINI och Triumphsnack med honom , då Stephen var en man med dubbelt god smak. Beklagar sorgen Mulu..

Fredrik
2011-02-03, 15:19
Jag har nu uppdaterat post #1 med info om vad som gäller angående Stephens önskemål.

Fredrik
2011-02-07, 15:58
Jag gör er uppmärksamma på detta en gång till - om du vill donera en slant i Stephens namn till Rädda Barnen eller önskar gå på minnesstunden nu på onsdag den 9/2 finner du all nödvändig information i första posten i denna tråd.

Hobbe
2011-02-09, 08:15
Stephen skulle ha fyllt 57 år i dag.

LucasC
2011-04-09, 07:10
Hej MiniClub.

Jag heter Lucas och är Stephens mellersta son. Jag sörjer min far och tänker alltid på honom, och det var då utav ren slump som jag upptäckte denna tråd och eran hemsida via Google. Att det skrivs mycket om honom uppskattas, men ni har alla fått en felaktig uppfattning om hur saker ligger till. Juridisk konflikt har uppstått om allt sådant som vi, hans barn håller kärt och alla de minnen och personliga ägodelar, samt nästan allt arv har skrivits bort från oss då min far blivit vilseledd i sin sjukdom utav Mulu eller någon i samarbete med denne. Jag skriver av mig antar jag. Vill bara att folk ska veta hur det ligger till nu då min käre far är död.

Först efter att han dör så byter hon genast lås, slänger ut mig från den lägenhet som jag och min far byggt och jobbat mycket hårt för att få fin och mysig att bo i. Jag och mina bröder stängdes ut från det som varit vårat hem i 7 år. I det minnesstal som hålls på begravningsceremonin så säger man "quote" att Stephen och Mulu fick 5 underbara år tillsammans", vilket inte alls stämmer. Eftersom att Stephen haft tidigare relationer under den perioden. De var bara tillsammans i max 2½ år då pappa gärna talade med mig om sina relationer.

Skratta, finn er roade, känn medlidande eller nonchalera detta som om det vore ingenting. Men för mig är detta upprättelse. Min far bedrogs, hans barn blåstes på sitt arv och in i sista stund så talar man lögnaktigt om hans liv. Jag förstår mig inte på människor. Jag trodde aldrig att något kunde bli såhär.

Du är saknad Stephen. Jag älskar dig.

Lucas Collard.

Hagatorpet
2011-04-11, 15:38
Tråkigt att höra, som om det inte var illa nog att förlora en föräldrer, hoppas det löser sig på något vis
//Owe

MrCooper
2011-04-11, 19:57
Tja, vad säger man. Beklagar sorgen och även jag hoppas att du snart finner något ljus i tunneln som du nu verkar vandra i.